Diferencies ente revisiones de «Jeep»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 49:
 
[[Archivu:Bantam jeep flying 37mm sm.jpg|thumb|225px|El modelu de la compañía Bantam]]
La hestoria de Jeep empieza oficialmente en [[1941]] cuando [[Ford Motor Company|Ford]] y Willys-Overland empezaron a fabricar [[vehículu|vehículos]] Jeep nes sos fábriques de [[Ohio]], [[Estaos Xuníos]] Pero foi en [[1938]] cuando s'entamó cómo diba ser el Jeep. En [[1940]] el [[Exércitu de los Estaos Xuníos]] pidió a los fabricantes de vehículos estauxunidenses que presentaren ufiertes pa un [[vehículu]] pequenupequeñu, con tracción a los cuatro [[rueda|ruedes]] que pudiera sirvir pa distintes xeres y misiones, con sobresalientes capacidad de desempeñu, estabilidá, autonomía, confiabilidad y caltenimientu. Esta solicitú fíxose más urxente cuando les fuerces del [[Potencies de la Exa na Segunda Guerra Mundial|Exa]] empezaron a llograr victories n'[[Europa]] y [[Norte d'África|África del Norte]], polo cual el [[Exércitu de los Estaos Xuníos|exércitu norteamericanu]] aceptaría solo propuestes que pudieren cumplise nun ralu de 49 díes.<ref>[http://www.motorpasion.com/clasicos/70-aniversariu-de-jeep-curtia-hestoria-de-el so-modelu-mas-emblematico «70 aniversariu de Jeep: curtia hestoria del so modelu más emblemáticu.»] ''Revista Motorpasión'', 27 de xunetu de 2011.</ref>
 
Les especificaciones orixinales del [[gobiernu federal de los Estaos Xuníos|gobierno norteamericanu]] fueron les siguientes: pesu máximu de 1310 llibres (594,20&nbsp;kg), tracción nos cuatro ruedes, una distancia ente exes inferior a 2032&nbsp;mm, y una distancia ente ruedes menor que 1193&nbsp;mm; la distancia mínima al suelu tenía de ser de 158&nbsp;mm y tendría de ser lo suficientemente capaz como pa tresportar 605&nbsp;lb (274,42&nbsp;kg) de pesu y ensin recalentar el motor al colar a baxes velocidaes.
Llinia 67:
La entrega de los 4500 vehículos empezó en xunu de [[1941]] y el [[Exércitu de los Estaos Xuníos|exércitu]] decidió qu'había qu'escoyer un diseñu igual pa toos. Finalmente escoyóse'l diseñu de Willys (motor ''Go-devil'' con soluciones mecániques Bantam) con dellos cambeos qu'incorporaben característiques de [[Ford Motor Company|Ford]] y de Bantam. En xunetu de [[1941]], Willys llogró un contratu pa 16&nbsp;000 vehículos. Esi mesmu añu, el Cuerpu d'Intendencia del [[Exércitu de los Estaos Xuníos|exércitu]] ordenó a Willys-Overland que pasara los sos diseños a [[Ford Motor Company|Ford]] p'aumentar la [[Producción (economía)|producción]].
 
Mientres la [[Segunda Guerra Mundial]], Willys-Overland y [[Ford Motor Company|Ford]] fabricaron 600&nbsp;000 Jeeps, Willys produció más de 368{{esd}}000 y la pequenapequeña Bantam solo 2675, la mayoría de los cualos dexar a [[Gran Bretaña]] y a la [[Xunión Soviética]] por cuenta de la [[Llei de Préstamu y Arriendu]] (la producción de Bantam cesó xustu antes del ataque [[Xapón|xaponés]] a [[Pearl Harbor]]).
 
Cuando se creó'l primera Jeep nun esistía lo que güei se conoz como segmentu 4x4 nel ámbitu de los utilitarios. Los principales veceros del Jeep fueron les [[Aliaos de la Segunda Guerra Mundial|Fuerces Aliaes]] que trataben d'imponer la [[paz]] nun mundu estrozáu poles batalles de la [[Segunda Guerra Mundial]]. Concibióse como'l sustitutu de la motocicleta utilizada pa llevar mensaxes ente les distintes unidaes del exércitu [[Estaos Xuníos|estauxunidense]], sicasí, solo unos pocos de los primeros vehículos Jeep fabricaos hasta [[1945]] quedar n'[[Estaos Xuníos]]. En llugar d'eso, cientos de miles d'estos vehículos unviar a [[Europa]], [[África]] y al [[Océanu Pacíficu|Pacíficu]].
Llinia 102:
=== Jeep Wrangler ===
 
Estéticamente, el CJ-7 ye l'antepasáu más cercanu al Jeep Wrangler, introducíu per primer vegada en [[1987]] cuando AMC foi adquirida pola Corporación Chrysler. Esti Jeep taba propulsado pol touterrén llexendariu AMC PowerTech I6 242 de 6 cilindros en llinia, con 190 hp y 220 lb/ft. de torque, y dende el principiu incorporó característiques más radicales que los modelos CJ's, al ser ufiertáu con interiores más luxosos y parcialmente derivaos del so contemporaneu Cherokee XJ. Sicasí munchos fieles a la tradición de los CJ's ven nos faros rectangulares del Wrangler una pequenapequeña perda d'autenticidá y clasicidad, retomada en [[1997]] cola reforma estética del Wrangler y caltenida anguaño polos nuevos Wrangler 2007 y la primer versión en 4 puertes d'esti auténticu Jeep, el Wrangler Unlimited 2007.
 
=== Jeepster ===
Llinia 116:
Por esta razón los modelos Wagoneer pueden considerase como'l predecesores de la esitosa serie de '''Cherokee''' (SJ y XJ). La primer serie '''Cherokee SJ''' apaez en [[1974]] y producióse hasta [[1983]]. Tratar d'un SUV de gran tamañu, fecha a partir de la Wagoneer (producida hasta 1967), diseñada por [[Brooke Stevens]], que la so estrema cola Jeep Wagoneer aniciaba nos sos dos puertes, ufiertándose como una versión deportiva de Station Wagon. Cuando taba fornida con un poderosu motor V8 de 6.6 llitros y una caxa de tresferencia de gran relación, tenía grandes atributos colos que podía superar los 160 km/h. Tamién taba disponible col motor AMC de 6 cilindros en llinia y 4.2 llitros de cilindrada. Ye unu de los vehículos tou terrén más revolucionarios qu'esistieren.
 
Depués apaeció la serie de '''Cherokee XJ''' en [[1984]], diseñada con participación de [[Renault]] escontra [[1978]], que daquella sostuvo delles relaciones comerciales con AMC (American Motor Company); la intención d'esti nuevu touterrén compactu foi la d'ufiertar toles capacidaes touterrén de la Jeep Wagoneer con un motor más pequenupequeñu, lo qu'enllargaría'l so rangu d'acción y la so economía de combustible. Tuvo disponible con delles versiones de motores 2.5 llitros y 4.0 llitros, que se caltuvieron hasta'l final de la producción de la segunda serie de XJ (1997-2002). Otros motores menos populares fueron un 2.1 llitros turbodiésel de Renault y un 2.8 V-6 de GM. El nome Jeep Wagoneer pasó a ser una versión más luxosa de la Cherokee básica, usando la mesma carrocería XJ pero que la so estrema esterna más notable son los sos cuatro faros cuadraos y la so moldura d'imitación de madera llateral, y vendióse hasta 1990.
 
[[Archivu:Jeep Grand Cherokee WJ 34h.jpg|250px|thumb| Jeep Grand Cherokee WJ.]] En [[1993]] apaez el '''Grand Cherokee ZJ''', que pretendía, en principiu, reemplazar al Cherokee pero que, dada la so popularidá caltuvo la so producción hasta que'l modelu Liberty reemplazar nel añu [[200]]2. Esto debe a que'l motor AMC de seis cilindros y 4.0 llitros de cilindrada con sistema d'inyección Chrysler, conocíu depués como '''Power Tech I6 242 High Output''' que tuvieron tantu'l Cherokee, como Grand Cherokee y el Wrangler, ye unu de los meyores motores pa tou terrén que se producieron: el 60% del so par motor total de 298Nm (220 lb·ft) esto ye, 179Nm (132lb·ft), ta disponible al ralentín, faciendo qu'el so capacidade pa xubir pindios pronunciaes y esguilar roques sía bien cimera a motores del so mesma cilindrada. Esto significa, amás, que tien les mesmes capacidaes tou terrén de motores más grandes y potentes, pero con un consumu menor de combustible. A pesar de tener árbol de lleves llateral, esto ye, nel bloque de los cilindros (OHV) y de tener problemes iniciales d'apaciguadura pol so gran pesu, esti motor duró daqué más de veinte años en producción, con llixeros cambeos na inyección de combustible, y demostró ser indestruyible.
Llinia 138:
== Jeep n'Europa ==
 
L'aceptación del Jeep como vehículu de [[Trabayu (socioloxía)|trabayu]] civil, yá empezara antes de la década de los cincuentes. Cuando'l [[exércitu]] nun podía usalos, o cuando'l so arreglu nun-y resultaba práutica, miles d'estos vehículos vendíense y apurríen un [[tresporte]] a [[granxa|granxes]] y pequenespequeñes [[empresa|empreses]] en toa [[Europa]]. El Jeep yera n'ocasiones l'únicu [[vehículu]] de que podíen disponer a falta de [[automóvil]]es nuevos y furgonetes.
 
Diseñaos pa poder ser reparaos rápido nel [[campu de batalla]], yeren fáciles de remanar y baratos pa reparar. Caltenelos en marcha foi una de les razones que fixo que se volviera abrir la [[fábrica]] de [[Volkswagen]] en [[Wolfsburgu]], [[Alemaña]] en [[1945]]. Como [[Almacén|depósitu]] d'arreglos, dirixíu pol [[Exércitu Británicu]], el so trabayu yera caltener los vehículos de les fuerces aliaes.