Diferencies ente revisiones de «Arion ater»

Contenido eliminado Contenido añadido
Error ortográfico corregido
Etiquetes: Edición de móvil Edición de app móvil
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 17:
 
 
Los '''llimiagos''' (tamién conocido como '''llimaco/limaco''' en [[Gallego-asturianu]]) son [[moluscos]] [[gasterópodus]] ensin caparazones o con caparazones pequenospequeños internos, estremándose de los [[cascoxu|cascoxos]], que tienen concha.
 
==Hábitat==
Llinia 24:
Los éntepasaos de los llimiagos vivíen na [[mar]]. Evolucionaron y tresformáronse a lo llargo'l tiempu fasta llegar a ser 103.000 especies estremaes. La evolución más importante ente los llimiagos que fixéronse terrestres, foi la tresformación de les [[branquies]] en [[pulmón|pulmones]].
 
==Families==
*''Arionidae''
*''Limacidae''
Llinia 39:
*Placa de reptación
 
La tiesta tien cuatro antenes y la boca; les antenes d'arriba lleven nos sos estremos los [[güeyu|güeyos]] y son amás muérganos táctiles y olfativos. La boca inclúi dos [[mandíbula|mandíbules]] con pequenospequeños [[diente]]s y la [[llingüa|llingua]] dentada o [[rádula]].
 
L'escudu o mantu tres de la tiesta tapa dellos granos o una llaminina calcárea. Vese, sobro la drecha del escudu, el neumostoma, furacu respiratoriu del animal. Tres del escudu ta la parte caudal.
Llinia 64:
Los llimiagos muévense pocu. Puen percorrer en condiciones afayadices ente 4 y 7 m diariamente, el llimiagu buxu; ó 2 y 3 m el llimiagu prietu.
 
Ensin el mocu nun se puen desplazar los llimiagos. Cuando se desplacen, una glándula asitiada na estremidá delantera del pie, produz mocu, que ye aplastáu embaxo la placa de reptación y permíte-y esmucise. Cuando s'asitien nuna fastera ú la vexetación ye abondo, los llimiagos nun se dispersen de más de 50 cm al día. Alcuentren la so comida gracies a los sos muérganos olfativos y a les sos papiles gustatives.
 
==Alimentación==
L'alimentación de los llimiagos ye bayurosa. Aliméntense davezu y no posible con texíos vexetales pero puen consumir tamién borrafes animales. El gran llimiagu o'l pequenupequeñu llimiagu buxu quier más les plantes que la superficie'l suelu. Davezu son atrayíos por plantes en descomposición. En periodu de seca, los pequenospequeños llimiagos viven dientro'l suelu y mordigañen les partes subterránees de les plantes.
 
Un llimiagu ye quien a comer fasta la metá'l so pesu nuna nueche. El llimiagu buxu absorbe ente 30 y 50 mg al día, pero'l gran llimiagu pue tragar ente 5 y 10 g al día. Dellos llimiagos aliméntense d'una vegada, pero otros abastécense en socesives ocasiones endurante la mesma nueche.