Diferencies ente revisiones de «Monte Athos»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-monesteriu +monasteriu)
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 51:
En [[1912]], mientres la [[Primer Guerra de los Balcanes]], los otomanos fueron espulsaos de la península, que pasó a tar so soberanía del [[Reinu de Grecia]] a partir del final de la [[Primer Guerra Mundial]].
 
Los monesterios del Monte Athos viéronse afeutaos por quemes forestales como los asocedíos en [[agostu]] de [[1990]] o en [[mayu]] de [[2004]], que destruyeron una parte del monasteriu de [[Helandari]]. Dada la localización de munchos d'estos monesterios, dacuando nel visu de pequenespequeñes llombes, faen qu'estes quemes provoquen daños considerables.
 
== Política ==
La península forma parte de [[Grecia]]. Sicasí, gocia d'un autogobiernu que'l so estatus actual algamar en [[1924]], cola reconocencia per parte del [[Reinu de Grecia]] y redactáronse les normes que rixen la comunidá: los ''Fueros del Monte Sagráu de Athos''. Estos reglamentos pasaron a ser llei en [[1926]]. Consiste en 20 monesterios con una capital y centru alministrativu allugáu en [[Karyes]], onde s'atopa'l gobernador que representa al Gobiernu griegu. Amás de los monesterios, hai dolce pequenespequeñes comunidaes de monxos, llamaes ''[[skete|sketae]]'', según diverses ermites.
 
La xurisdicción espiritual cai dientro del [[Patriarca Ecuménicu de Constantinopla]] y el gobiernu ye la Comunidá Sagrada (''Iera Koinotita''), que consiste en 20 monxos representantes de los 20 monesterios. L'autoridá executiva y en parte xudicial ye exercida pola Supervisión Sagrada (''Iera Epistasia''), un comité de cuatro monxos (''Epistates'') escoyíos d'ente los 20 monesterios, siguiendo un periodu d'un añu, empezando esti en xunu. El líder de la Supervisión Sagrada ye llamáu ''Protos'' (n'honor a un monxu que tuvo esti títulu) (''protos'' en griegu significa ''principal'', ''el primeru''), procediendo esti de dalgún de los cinco primeros monesterios de la xerarquía qu'ordena los 20 monesterios del Monte Athos.
Llinia 60:
L'Estáu griegu ta representáu pol Gobernador del Monte Sagráu y recai na xurisdicción del Ministru d'Asuntos Esteriores helénicu. La so función ye supervisar el funcionamientu de los ''fueros'' y de los servicios públicos: Policía, aduanes, etc. Según los fueros, el Monte Athos ta eximido de pagar impuestos al Estáu griegu.
 
Déxase la entrada a 120 persones al día (110 griegos y 10 estranxeros, toos ellos varones). A los estranxeros pónse-yos una llende inicial de cuatro díes de visita. La única forma d'entrar ye llogrando'l ''[[diamonitrion]]'' (textualmente: ''permisu''), que se tramita en [[Salónica]] y retírase nos pueblos griegos de [[Uranópolis]] o [[Acanto (Grecia)|Ierissos]] (el primeru pa los barcos con destín a la mariña occidental y el segundu pa los barcos con destín a la oriental, siendo Uranópolis el más transitáu), asitiaes a dambos estremos del [[canal de Jerjes]]. Dende Uranópolis, el barcu va llevar al pelegrín a [[Dafni (Athos)|Dafni]], el principal puertu d'entrada nel Monte Athos y la segunda ciudá más grande del territoriu. Dende ellí va poder tomar otros barcos más pequenospequeños a otros monesterios, dalgún autobús (principalmente pa dir a [[Karyes]]) o caminar pelos múltiples senderos. La comunicación per tierra con [[Grecia]] nun ta dexada. El principal puestu fronterizu, xunto a [[Uranópolis]], ta asitiáu en [[Frangokastro]].
 
=== Monesterios y ''sketae'' ===