Diferencies ente revisiones de «Oasisamérica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 46:
En comparanza colos sos vecinos del norte, los anasazi, los pueblos portadores de la cultura [[hohokam]] son desconocíos. Ocuparon los terrenales desérticos de [[Arizona]] y [[Sonora]]. El territoriu de los hohokam ye derrotu por dos grandes corrientes d'agua, que son el [[ríu Coloráu]] y el [[ríu Gila]], qu'enmarquen la área nuclear en plenu corazón del desiertu sonorense. Tratar d'unu de los ecosistemes qu'imponen más difíciles condiciones a l'agricultura y a la vida humana, por cuenta de les altes temperatures y l'escasa pluviosidá. Por ello, los hohokam viéronse empuxaos a construyir sistemes de [[riego|regación]] y enriar los ríos Saláu y Gila nuna rede de [[acequia]]s qu'algamaben hasta 10 km de llargor y una fondura de dellos metros, que torgaba la evaporación de l'agua. Con base neses obres de riego, los pueblos hohokam pudieron llograr hasta dos colleches de maíz al añu, que complementaben cola esplotación de la [[pitahaya]] y les vainas del [[mezquite]]. D'estos recursos llograben farina, miel, llicores, y madera.
 
Los principales asentamientos d'esta cultura fueron [[Snaketown]], [[Casa Grande (Arizona)|Casa Grande]], Rede Mountain y Pueblu de los Muertos, toos ellos alcontraos nel territoriu de [[Arizona]]. Una caña de los hohokam ye conocida como cultura Trincheres, por ser tal el nome del so sitiu más representativu, alcontráu nel desiertu de Sonora, y que guarda con al respective de los primeres delles diferencies. Los hohokam vivíen en pequenespequeñes aldegues d'unos cuantos cientos de persones. El tipu de vivienda yera bien paecíu al de la fase Cesteros III de los anazasi: semisubterránea, anque de planta allargada. La cerámica hohokam estremar de la mesma de los sos vecinos anasazi y fargataos pol predominiu d'el color bayu con decoración colorada. Tamién-yos estremen otros artefactos, como los adornos de concha (importada de les mariñes de [[California]] y [[Sonora]]) trabayaos col ácidu producíu pola fermentadura de la pitahaya; y los sos hachos, paletes y demás preseos d'industria lítico.
 
Los arqueólogos alderiquen cuálos fueron los oríxenes y l'identidá étnica de los portadores de la cultura hohokam. Dalgunos señalen que'l desenvolvimientu d'esta cultura foi endóxenu (ayenu a les influencies estranxeres), y por casu, señalen que Snaketown tuvo los sos entamos nel añu 300 a. C. Pa otros, la cultura hohokam ye productu d'una migración sureña, proveniente de [[Mesoamérica]]. Pa defender esta postura, indiquen que les primeres amueses de cerámica hohokam daten del 300 d. C. (dómina na que sería fundada Snaketown), y qu'antes d'esti tiempu, nun s'atoparon nicios d'un desenvolvimientu cerámicu autónomu na rexón. Otramiente, otros adelantos teunolóxicos como les obres de [[riego]], o delles traces culturales como la [[cremación]] de los muertos paecen tener el so orixe nel Occidente de Mesoamérica.