Diferencies ente revisiones de «Paracaíes»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 9:
Los paracaíes triangulares o en forma de [[Δ|delta]] inventar a mediaos de los años 1950 como paracaíes direccionables (la so evolución dio llugar al [[aladeltismo]]), más concretamente los paracaíes triangulares o delta plantegar pa intentar un aterrizaxe (non un amerizaje) sobre pista de les cápsules espaciales del programa [[programa Gemini|Gemini]] estauxunidense a mediaos de los años [[1960]]. Los anguaño espublizaos paracaíes rectangulares que tienen abondo direccionabilidad y capacidá d'entamo fueron inventaos nel contestu de la [[Guerra Fría]] pa dexar operaciones sorpresives de forzar comandu.
 
Dellos paracaíes tienen un pequenupequeñu cachu de tela nel centru que se caltien zarráu pero que s'espande cuando s'abrir el paracaíes, de forma qu'embrive el tirón inicial de la desaceleración. [[Archivu:USMC Paratrooper.jpg|thumb|Paracaíes]]Les cuerdes del paracaíes tán cosíes a les cordures de los paneles, pasando sobre la parte cimera del mesmu.. El paracaidista ta forníu con un [[Arnés (esguilada)|arnés]] d'estructura resistente que pasa sobre los costazos, alredor del cuerpu y ente les piernes; de la mesma, esti arnés ta xuníu al paracaíes. El paracaíes doblar de forma compacta nuna bolsa de tela que de la mesma s'agospia dientro del contenedor. El paquete ta diseñáu de forma que s'abrir rápida y ordenadamente. Les cuerdes son ordenaes y suxetaes mayormente con bandes elástiques. Los sistemes d'apertura puedes ser al traviés d'una cuerda de zarru denominada gordón d'apertura. El paracaíes ta forníu con otru de menor tamañu que sale despidíu del paquete al tirar del gordón d'apertura y qu'abasna al paracaíes principal; nos sistemes deportivos este va allugáu debaxo del contenedor y ye llanzáu directamente pa producir l'apertura.
 
Un paracaidista llánzase o se dexa cayer dende una aeronave y puede abrir el so paracaíes tres un intervalu de 3 segundos. Esto dexa al paracaidista dixebrase lo suficientemente llueñe como p'asegurase de que l'avión nun estorbar l'apertura del paracaíes. Nel casu de los paracaíes redondos, una vegada abiertu la persona baxa a una velocidá d'unos 5,2 m/s, y llega al suelu con un impulsu menor que si saltara dende un altor de 3 metros.
Llinia 24:
 
[[Archivu:Leonardo da Vinci parachute 04659a.jpg|thumb|right|Modelu de paracaíes basáu nel diseñu de Leonardo da Vinci]]
Mientres la [[II Guerra Mundial]], los exércitos xeneralizaron l'usu de los paracaíes por aciu cuerpos especiales, que yeren llanzaos en zones asitiaes detrás de les llinies del enemigu dende aviones de tresporte. De cutiu l'altor de vuelu yera pequenapequeña y los paracaíes taben diseñaos de forma que s'abrir automáticamente al saltar por aciu grandes cintes xuníes al avión de tresporte. Nes guerres posteriores, los paracaíes utilizáronse pa dexar cayer equipamientu pesáu, como [[tanque]]s, camiones y cañones. La tela d'un paracaíes d'equipamientu pesáu puede llegar a midir hasta 30 m de diámetru. Na década de [[1970]] el paracaidismu deportivu fíxose bien popular gracies a un sistema de lliberación rápida del paracaíes principal y apertura de la reserva basáu nel "3 rings ([[Sistema de Triple aníu]])" diseñáu pol inxenieru Bill Booth [//en.wikipedia.org/wiki/Bill_Booth] que dexaba a cualquier persona realizar el deporte fácilmente.
 
== Componentes d'un paracaíes personal ==