Diferencies ente revisiones de «Sobrealimentación»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de modelos de coches
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 6:
La presión qu'exerz un sobrealimentador midir en [[chigre (unidá de presión)|chigre]] o en lb/pulgada cuadrada (psi). Una presión de 1 chigre significa que dientro de l'almisión hai una presión equivalente a la presión atmosférica. Un motor d'automóvil puede llegar a tener una presión de 2 chigre, esto ye el doble que la [[presión atmosférica]].
 
El funcionamientu del alterio basar nuna pequenapequeña turbina compresora metida dientro d'una caracola, xunida per una exa a una turbina d'emburrie, que ye impulsada polos gases d'escape. L'alterio xira a altes [[Revolución per minutu|rpm]] y p'evitar el resfregón y gastadura de los sos componentes, el so montaxe realizar en flotación d'aceite, esto ye, la bomba d'aceite unvia'l caudal abondu como pa caltener en flotación la exa del alterio pa evitar la so gastadura y gripado del mesmu. Tolos motores alterio alimentaos lleven instaláu un refrixerador d'aceite, yá sía un radiador d'aceite o un intercambiador de temperatura aceite-refrigerante, una y bones l'aceite al pasu pela exa del alterio esponer a peraltes temperatures.<ref name="Alterio">[http://www.autocasion.com/actualidad/reportaje/160475/que-ye-y-como-funciona-el-alterio-y-los sistemes-de-sobrealimentacion/ www.autocasion.com] Alterio: ¿qué ye esactamente y cómo funciona?</ref>
 
== Tipos de compresores ==
Llinia 26:
 
=== Compresor Comprex ===
El comprex aprovecha les ventayes del turbocompresor y del compresor volumétrico pa faer una máquina más eficaz nun principiu, anque depués vamos ver que tamién tien los sos inconvenientes. Tresfier la enerxía ente los gases d'escape y l'aire d'alimentación per mediu d'unes ondes de presión xeneraes ente les fines parés radiales d'un tambor, que xira gracies a una conexón directa col cigoñal. Combina polo tanto'l funcionamientu d'un turbocompresor l'aprovechase de la enerxía de los gases d'escape del motor, magar el accionamiento del so rotor solo rique una parte bien pequenapequeña de potencia del motor pal caltenimientu del procesu de les ondes de presión». Esti tipu de compresor funciona perbién nos motores Diesel, pero presenta desventaxes como la so complexidá mecánica, funcionamientu ruidosu y costos de fabricación.
El rodete celular del comprex ye remanáu pol cigoñal del motor al traviés de correes trapezoidales P'amenorgar el ruiu, les ranuras del rodete son de distintos tamaños. El rotor xira dientro d'un cuerpu cilíndricu, en que la so cara frontera desagüen los conductos d'aire y de gases d'escape, y amás d'entrada d'aire a baxa presión y l'aire a alta presión per un sitiu, y el gas d'escape a alta presión y la salida de gas a baxa presión pel otru llau.
Llinia 42:
 
Esti sistema ye'l más utilizáu, porque ocupa bien pocu espaciu, da muncho más [[par motor]] y polo tanto [[potencia (física)|potencia]] que los otros sistemes y ye el sistema más baratu. En desventaxa esti sistema ye'l más delicáu, si nun se curia bien la lubricación de la so exa ye fácil que tenga problemes porque la turbina calezse enforma, yá que puede llegar a xirar hasta 400.000 [[rpm]], según el tamañu del mesmu.
Otra desventaxa (relativa) ye que si se deseya una respuesta yá dende baxes rpm, hai de ser pequenupequeñu l'alterio y nun algamar una presión demasiáu alta. Si al contrariu usamos unu mayor, el so tiempu de respuesta ye tamién más llargu. Estos inconvenientes se palían colos turbocompresores controlaos. Los turbos más pequenospequeños tienen un sistema mecánicu de llimitación del réxime de la turbina y por tantu de la presión, llamáu «''Wastegate''»
 
La nueva xeneración de turbos denominar turbos de xeometría variable, esti sistema varia la posición de los álabes del interior de la caracola del alterio pa tener una gran progresividad y de esta manera dar un emburrie constante dende baxes revoluciones del motor. Al pie de estos turbos instálase una válvula de descarga de sobre presión tarada pol fabricante por que el alterio dea l'emburrie riquíu, anque son regulables y de esta forma puede xugase un pocu cola potencia d'emburrie del alterio hasta los 1.5/1.8 chigres de presión nel colector d'almisión.<ref name="Alterio"/>