Diferencies ente revisiones de «Tresporte públicu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 31:
Dientro de los elementos que tien un [[Tresporte#Sistema de tresporte|sistema de tresporte]], nos sistemes de tresporte públicu, la demanda ta dada poles persones (pasaxeros) y l'ufierta ta dada polos vehículos, la infraestructura, los servicios y el operadores (conductores). Sicasí, en munchos sistemes de tresporte priváu, la persona nun vehículu son parte de la demanda y les víes son la ufierta.
 
El tresporte públicu de pasaxeros evaluar de distinta manera per parte de los usuarios, los empresarios o trabayadores; el percorríu d'una llinia de tresporte de cargues puede ser indiferente pa los habitantes de les ciudaes que tán nel entamu y el final del viaxe y clave pa los habitantes de zones rurales o pequenespequeñes localidaes que se ven afeutaos pol so pasu. Esto quier dicir que la comprensión del tránsitu va ser más rica y pertinente cuando apele a una variedá de perspectives.
 
== Clasificación de tresporte públicu ==
Llinia 59:
=== Taxi ===
{{AP|Taxi}}
El '''taxi''' ye usáu por persones que prefieren confort y axilidá, o cuando otru tresporte públicu nuna rexón dada ye inesistente. Ye un [[vehículu]] d'arriendu con un conductor (taxista), que s'utiliza nel serviciu de tresporte d'unu o un grupu pequenupequeñu de pasaxeros empobinaos a distintos destinos por contratu o dineru. Usualmente, en maneres de '''tresporte públicu''', los llugares onde se recueye y déxase el pasaxeru decidir pol provisor (oferente), ente que nel casu del taxi, l'usuariu (demandante) determinar. Esto ye, a diferencia de los otros tipos de tresporte públicu, como son les llinies del [[Metro (sistema de tresporte)|metro]], [[tranvía]] o del [[autobús]], el serviciu ufiertáu pol taxi caracterizar por ser ''puerta a puerta''. La palabra «taxi», según el ''[[Diccionariu de la llingua española]]'', ye una forma embrivida de la palabra «[[taxímetru]]», que de la mesma deriva del griegu τάξις, «tasa» y el griegu μέτρον, que significa «midida».<ref>{{DRAE|taxímetru}}</ref>
 
== Operación ==
Llinia 85:
* ''Por distancia:'' cobrar pola distancia percorrida pol usuariu. Usáu na mayoría de les ciudaes de [[Xapón]].
* ''Tresporte semi-integráu:'' Los pasaxeros pueden tomar una conexón llibre de tasa nuna terminal céntrica integrada na compañía de tresporte; sicasí, precisen pagar una tasa pa coyer rutes d'otres compañíes.
* ''Non integráu:'' Los pasaxeros tienen de pagar una nueva tasa al coyer una nueva conexón. Común en pequenespequeñes ciudaes y delles ciudaes norteamericanes.
 
=== Caltenimientu económicu ===