Diferencies ente revisiones de «Vicente de Paúl»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 18:
Nacíu de Juan de Paúl y de Beltranda de Mores (dacuando escritu Mora ensin "s"), orixinarios de Tamarite de Llitera.<ref name=carpi>{{cita llibru |capítulu= Nacencia de Juan I de Castiella |títulu= Historia de Tamarite de Llitera (dende los sos entamos hasta'l sieglu XX) |autor= Carpi Cases, Joaquín |editorial=Ediciones 94 pal Conceyu de Tamarite de Llitera |páxina=348 |isbn= 978-84-88921-61-6}} Edición online en [http://dialnet.unirioja.es/servlet/ficheru_articulo?codigo=1333185&orde=81664 El Principáu d'Asturies, creación d'un tamaritano] del mesmu autor.</ref> Nun se sabe con seguridá'l so llugar de nacencia, que ta aldericáu ente Pouy y Tamarite de Llitera.<ref name=carpi /> Nun esiste rexistru de la so nacencia una y bones la inscripción de partíes nun s'empecipió hasta 1648.{{cita necesaria|fecha=Ochobre de 2013}} Abelly dio como fecha de nacencia el 1576, pero la mayoría de les biografíes modernes decanten por aceptar la fecha de 1581, que nun foi propuesta hasta 1920-1925 por Pedro Costu en París.<ref name=carpi/>
 
Según la teoría de Pouy, Vicente de Paúl nació nuna pequenapequeña casa rural nes contornes de l'aldega de Pouy (que, dende'l sieglu XIX, llámase Saint-Vincent-de-Paul nel so honor), a unos cinco kilómetros de la ciudá de [[Dax]], nel departamentu de [[les Landas]], asitiáu al suroeste de Francia. Nel llugar de la so nacencia, conocíu güei como ''Berceau de Saint Vincent de Paul'', llevántase una modesta construcción de lladriyu y vigues de madera bien paecida a la casa en que nació Vicente n'abril de 1580 ó 1581 (l'añu esactu nun ye seguru). Nun esiste rexistru de la so nacencia una y bones la inscripción de partíes nun s'empecipió hasta 1645.
 
Según la teoría de Tamarite, los xentilicios Paúl, y Mores/Mora son frecuentes nel Altu Aragón{{cita necesaria|fecha=Xunu de 2014}}, y los [[infanzones]] d'Aragón utilizaben la partícula "de" nos sos apellíos. Nun esiste rexistru de la so nacencia yá que tolos rexistros fueron quemaos en 1936 mientres la Guerra Civil Española. El biógrafu oficial Luis Abelly viaxó a Pouy cuatro años dempués de la muerte de San Vicente y nun pudo atopar nengún datu sobre los güelos{{cita necesaria|fecha=Xunu de 2014}}, nin siquier los sos nomes de pila, lo qu'induz a pensar que nun yera orixinarios de la zona, y que los habitantes de Pouy decidieron callar el so orixe aragonés, con cuenta d'asignase la gloria de ser el llugar de nacencia{{cita necesaria|fecha=Xunu de 2014}}. Abelly dio como fecha de nacencia el 1576, pero la biografía actual acepta la fecha de 1581, que nun foi propuesta hasta 1920-1925 por Pedro Costu en París. La primer noticia del establecimientu de los padres en Pouy ye de 1581, que ser correcta la fecha de Abelly seria cinco años dempués de la nacencia de San Vicente.<ref name=carpi /> En Tamarite hai una cai dedicada al so nome.
Llinia 26:
=== Orixe de la so vocación polos probes ===
[[Archivu:Chatillon St Vincent par Chabuchet.jpg|thumb|Monumentu a San Vicente de Paúl, por [[Emilien Cabuchet]]. [[Châtillon-sur-Chalaronne]], [[departamentos de Francia|departamentu]] de [[Ain]], nel [[distritu de Bourg-en-Bresse]].]]
Una serie de peripecies non perbién conocíes dio con él a los trenta años en París, onde atopó primeramente delles pequenespequeñes ocupaciones sacerdotales, hasta que por encamientu d'un prestixosu amigu sacerdote, Pedro de Berulle, darréu cardenal, entró en 1613 na importante casa de los señores de Gondi como preceptor de los neños y darréu direutor espiritual de la señora.
 
Los viaxes peles tierres de los Gondi llevaron a Vicente a una conocencia de primera mano de les llastimoses condiciones de vida materiales y espirituales de la población llabradora, y tamién del cleru parroquial que los atendía con serios defectos. Esta esperiencia y la so propia evolución espiritual, que los sos perfiles esactos sonnos pocu conocíos, lleváron-y a un decisión irrevocable de dedicar la so vida sacerdotal, non a la promoción social de la so familia o a la suya propia, cual fuera'l casu hasta entós, sinón a la evanxelización y redención de la población llabradora y a la formación de los sos sacerdotes.
Llinia 41:
En 1633, xuntu con [[Luisa de Marillac]], fundó la [[Fíes de la Caridá de San Vicente de Paúl|Compañía de les Fíes de la Caridá]]. Con Luisa al so llau, actuó como Superior Xeneral, presidiendo los frecuentes conseyos, redactando una riegla y resolviendo la base xurídica, un tanto revolucionaria, que fadría de la Compañía una fuerza apostólico poderosa n'años vivientes. Mientres la so vida, alzáronse más de 60 cases ente Francia y Polonia. Dempués, la Compañía aportó a una de les más grandes congregaciones de la Ilesia católica. La Congregación de María estendióse non solo per Francia y Polonia, sinón amás por [[Italia]], [[Irlanda]], [[Escocia]], [[Túnez]] y [[Madagascar]], [[Arxelia]], les [[Hébridas]] y les [[Orkneys]]. Exerció como Cimeru Xeneral de la Congregación hasta la so muerte, celebrando xuntes regulares del conseyu, escribiendo les sos riegles, dirixiendo les asamblees xenerales y resolviendo cantidá de problemes fundacionales, como consiguir l'aprobación de la Congregación pola [[Santa See]], decidir si teníen de faese votos, determinar cuálos teníen de pronunciase y cuál tenía de ser el so conteníu.
 
Nel procesu d'emponer a los grupos que fundó, Vicente caltuvo una profusa correspondencia de más de 30&nbsp;000 cartes, de les que solamente se caltien un diez per cientu. Dio frecuentes conferencies a la Congregación de la Misión y a les Hermanes. Namái caltiense un pequenupequeñu númberu d'elles y éstes son a cencielles referencies de los copistas sobre lo qu'él dicía. Tamién dio conferencies a les relixoses de la Visitación, confiaes al so cuidu por [[Francisco de Sales]] en 1622. Nenguna d'éstes caltiense.
 
De 1628 d'equí p'arriba foise comprometiendo na reforma del cleru, entamando exercicios pa ordenandos, les Conferencies de los Martes y retiros pa sacerdotes. Abelly diznos que más de 12&nbsp;000 ordenandos fixeron los exercicios en San Llázaro. Nos postreros 25 años de la so vida encargar de la fundación de seminarios pal cleru diocesanu, obra que describió como "casi igual" y n'otres ocasiones "igual" a la de les misiones. Llegó a fundar venti.