Diferencies ente revisiones de «Válvula termoiónica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 20:
* [[Efeutu fotoeléctricu]] N'otros casos, el principiu de funcionamientu basar na emisión d'electrones pol [[efeutu fotoeléctricu]].
 
El ocaso d'esta teunoloxía empezó cola invención del [[transistor]] y el posterior desenvolvimientu de componentes d'estáu sólidu que yeren muncho más pequenospequeños, baratos y fiables que la válvula. Sicasí anguaño entá sobrevive en ciertes aplicaciones específiques, onde por razones técniques resulten más convenientes. Por casu, en tresmisores de radiofrecuencia d'alta potencia y sistemes de radar utilícense magnetrones, válvules d'onda progresiva TWT, thyratrones, etc. En televisión y sistemes d'imaxe melecinal entá s'utilicen tubos de rayos catódicos o tubos de captura d'imaxe, y nel llar ye la base de funcionamientu del fornu microondes. Tamién siguen siendo llargamente utilizaes en preamplificadores de micrófonos, guitarres y baxos, según n'equipos de soníu d'alta fidelidá.
 
== Historia ==
Llinia 36:
En cuantes que la función de cátodu ye realizada directamente pol filamentu, tratar d'una válvula de ''caldéu directu''.
 
Cuando quieren llograse mayores corrientes al traviés de la válvula y un aislamientu eléctricu ente la fonte de corriente de caldéu del filamentu y la d'ánodu-cátodu, utilízase un cátodu independiente constituyíu por un pequenupequeñu tubu metálicu revistíu o "pintáu" con dalgún material rico n'electrones llibres, como'l [[óxidu de torio]], qu'arrodia'l filamentu, aislláu eléctricamente, pero bien próximu a él pa poder calecer afechiscamente. Nesti casu la válvula denominar de ''caldéu indirectu'', pudiendo entós la corriente del caldéu ser inclusive alterna. Nesti tipu de válvules el filamentu solo ye l'elementu calefactor y nun se considera un electrodu activu. Al tar los filamentos aisllaos pueden conectase xuntos (en serie o paralelu) los filamentos de toles válvules del equipu, lo que nun ye posible con cátodos de caldéu directu.
 
Si amiéstense otros electrodos ente ánodu y cátodu (llamaos rejillas) puede controlase o modular el fluxu d'electrones que lleguen al ánodu, d'ende la denominación de válvula.
 
Debíu al fechu de que la corriente pel interior de la válvula solo puede circular nun sentíu, una de les aplicaciones de les válvules termoiónicas ye'l so usu como [[rectificador]]. Coles mesmes, y cuidao que con pequenespequeñes diferencies de potencial aplicaes ente rejilla y cátodu pueden producise variaciones considerables de la corriente circulante ente cátodu y ánodu, otra aplicación, posiblemente la más importante, ye como [[amplificador]].
 
== Característiques ==