Diferencies ente revisiones de «Wellington»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"aéreu" +"aereu"
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 25:
La ciudá ta asitiada sobre una zona propensa a sufrir [[Terremoto|terremoto]]. Asina, la ciudá sufrió los efectos devastadores d'una serie de terremotos en [[1848]] y en [[1855]]. En 1855 producióse un terremotu en Wairarapa, nuna [[falla]] al norte y este de la ciudá, siendo probablemente'l más devastador que sufriera Nueva Zelanda na so hestoria y que se tenga constancia. Envalórase que tuvo una magnitú de 8,2 na [[escala de Richter]]. El terremotu provocó movimientos de tierra verticales d'hasta dos y tres metros nuna estensa zona, inclusive alzó una zona del puertu que se convirtió nuna zona pantanosa al xubir la marea. Esi terrén foi darréu desecado y forma agora parte de la zona de negocios de la ciudá. Esto ye'l motivu pol que la cai ''Lambton Quay'' ta asitiada anguaño a una distancia ente 100 y 200 metros del puertu. Hai lletreros qu'indiquen onde s'atopaba la llende de la tierra en 1840 y puede apreciase la cantidá de terrén ganáu al mar.
 
La área de la ciudá tien una actividá sísmica bien elevada, inclusive comparándola cola media de Nueva Zelanda. Una falla pasa pel centru de la ciudá y delles otres pola contorna. Amás, identificáronse centenares de pequenespequeñes falles na área urbana. Tres el terremotu de 1855 la mayoría de les construcciones de la ciudá facer de madera. Los edificios del gobiernu restauraos en 1996 y asitiaos cerca del Parllamentu y la [[Estación de ferrocarril de Wellington|Estación de ferrocarril]] son los mayores edificios de madera del hemisferiu sur. Anque otros materiales como aceru y lladriyos fueron usaos darréu na construcción d'edificios, sobremanera d'oficines, los componentes de madera siguen siendo la base de les estructures.
 
=== Eleición como capital de Nueva Zelanda ===
Llinia 236:
El [[Aeropuertu Internacional de Wellington]] inauguráu en 1959 atópase na [[península de Miramar]], 6 kilómetros al sur-esti de la ciudá. Ye'l terceru más allegáu del país dempués del aeropuertu de Auckland y Christchurch y tresporta más de 4,5 millones de persones al añu.
 
La mayoría son vuelos nacionales son operaos principalmente pola [[Air New Zealand]] y por pequenupequeñu empreses. Amás al traviés de [[Jetconnect]], una subsidiaria de [[Qantas]], ufiértense vuelos a ciudaes australianes, según a [[Fiyi]].
Vuelos a otros destinos internacionales riquen una tresferencia a otru aeropuertu, yá que aeronaves de mayor tamañu nun puede utilizar la curtia pista d'aterrizaxe de 1936 metros (6352 pies).<ref>{{cita web|título=Wellington International Airport, New Zealand|url=http://www.airport-technology.com/projects/wellingtonint/|fechaacceso=18 de xineru de 2013|obra=airport-technology.com|idioma=inglés}}</ref> Magar hai planes pa una estensión, ensin el sofitu d'una gran compañía aérea paez pocu probable que lleguen a realizase.