Diferencies ente revisiones de «Xeografía de los Emiratos Árabes Xuníos»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- enllanada + llanura )
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 35:
 
== Descripción fisiográfica ==
Los EAX estender a lo llargo de más de 650 km pola mariña Sur del Golfu Pérsicu. La mayor parte de la mariña ta formada por banzaos salaos que s'estiende dellos kilómetros al interior. El puertu natural más grande atópase en Dubái, anque otros puertos fueron construyíos n'[[Abu Dhabi]], [[Sarja]], y otros sitios más. Numberoses islles atopar nel golfu, munches de les cualos son oxetu de disputes internacionales con [[Qatar]] y [[Irán]] ([[Abu Musa]], [[Tumb Mayor y Menor]]). Les islles más pequenespequeñes, munches de les cualos son petones de coral y cambiantes bancos de sable, son una amenaza pal saléu na zona. Les importantes marees y los fuertes vientos enzanquen entá más el saléu cercanu a la mariña.
 
Los EAX tamién s'estienden mientres noventa kilómetros a lo llargo del Golfu de Omán, nun área tamién conocida como la mariña Al Batinah. Los montes Al Hajar el Gharbi (Al Hajar occidentales), que lleguen a algamar en dellos llugares los 2.500 m, dixebren la mariña Al Batinah del restu del país. Empezando na frontera con Omán na mariña del Golfu Pérsicu de la península Musandam (Ras Musandam), Los montes Al Hajar el Gharbi estender en dirección sureste mientres 150 km hasta'l puntu más meridional de la frontera con Omán. El cordal continuu como Al Hajar ash Sharqi (Al Hajar oriental) mientres 500 km dientro d'[[Omán]]. Los montes tienden a romper abruptamente al averase a la mariña. Aun así, hai pequenospequeños puertos en Diba al Hisn, Kalba, y Khawr Fakkan nel Golfu de Omán. Alredor de [[Al Fujayrah]], onde los montes nun s'averen a la mariña, hai sableres de sable.
 
Al sur y al oeste de Abu Dhabi, atópense inmenses dunes móviles que constitúin el desiertu de [[Rub al-Jali]] (lliteralmente'l cuartu vacíu de arabia), que s'estiende más allá escontra la vecina Arabia Saudita. La área desértica de [[Abu Dhabi]] inclúi dos importantes oasis, con abonda agua soterraño p'asentamientos permantes y cultivu. L'estensu oasis d'A'l Liwa nel sur cerca de la indefinida frontera con Arabia Saudita. Y alredor de 10 km nel nordeste d'este, l'oasis d'A'l Buraymi, que s'estiende a entrambos llaos de la frontera ente Oman y l'emiratu de Abu Dhabi.