Diferencies ente revisiones de «Antonio García del Canto»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 13:
Llegó a aquelles islles en 20 de xineru de 1840, siendo al añu siguiente destacáu cola so compañía a la provincia de Pangasinan y destináu de comandante del segundu distritu militar nos montes de los xavazs o Igorrotes. Con esti motivu tuvo dos veces n'operaciones mientres el mesmu añu contra los pirates malayu mahometanos, prindando un barcu con munchos pirates y rescatáu treinta y cinco cautivo. Catorce meses permaneció naquel puestu, onde más que nunca sintió la inspiración, y animáu pola naturaleza virxe que lu arrodiaba, espertaron nél tolos sos instintos de poeta, escribiendo gran númberu de composiciones que nun llegaron a ver la lluz público.
 
Al so regresu a Manila foi encargáu del arreglu del archivu de guerra, lo que verificó col mayor celu nel espaciu de diez y ocho meses, mereciendo ser encamentáu al gobiernu de S. M. Hallábase nesta ocasión bien en boga en Manila un licéu artístico y lliterario, de que nun tardó en ser socio García del Cantar: les sos conocencies en declamación fixéron-y estremase bien en curtia; mas nun yera esta la carrera a que se topaba llamáu. Cuando aquella sociedá creó una secciónseición de lliteratura foi nomáu miembru d'ella, y entós per primer vegada imprimiéronse dalgunes de les sos poesíes, empezando a dar a lluz otros trabayos nos principales periódicos que se publicar naquella capital.
 
En 1848 tomó parte voluntariamente na espedición contra los pirates de la islla de [[Espedición de Balanguingui|Balanguingui]], estremándose na reconocencia de 14 de febreru, polo que se-y concedió la cruz de San Fernando de primera clase. El 16 topar nel asaltu del fuerte de Balanguingui, el 19 nel de Sipac, siendo unu de los primeres qu'esguilaron el muriu y saltaron dientro del fuerte en que salió mancáu; y el 21 nel de Bucotingol, por que los sos fechos d'armes foi agraciáu col grau de teniente al so regresu a Zamboanga. Pasó depués á Joló nuna comisión estraordinaria cerca del sultán, en que consiguió'l so oxetu anque non ensin correr grandes peligros; y dempués de visitar les islles Yisayas, tornó a Manila. Salió de Manila a 7 d'avientu del 49 a guarnir el fuerte de Basilan y tornó en setiembre del siguiente, componiendo nesti curtiu periodu y a pesar d'atopase frente al enemigu, la so primer novela titulada ''La Capiya espiatoria'' y un drama en versu ''La xusticia de Dios.'' Ignoramos si esta novela con otra del mesmu autor, foi la primera que s'imprimió en Filipines, llegando a popularizase'l so nome del tal manera que los indios cantaben los sos versos con acompañamientu d'arpa. Poco tiempu permaneció dempués d'esto en Filipines, tornando a la Península en payares siguiente, mientres que'l so viaxe visitó a Singapore y Santa Elena, escribiendo nesta islla una poesía a la memoria de Napoleón.