Diferencies ente revisiones de «Cota de malla»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 26:
La cota de malla (''[[lorica hamata]]'' en llatín) yera l'armadura típica nel imperiu Romanu antes de la introducción de la ''[[lorica segmentata]]'' (armadura segmentada) y siguió n'usu ente los auxiliares y lexonarios mientres tol periodu imperial. Nun se conoz la proporción d'usu ente ''hamata'' y ''segmentata'' ente los lexonarios mientres el primer sieglu dempués de Cristu, pero ye posible que la primera fuera más popular por ser menos costosa. La cota de malla yera usada tamién polos ''Vexillarii'' y ''signiferii'' (portadores de banderes y estandartes), los músicos y tamién los centuriones, amás de les tropes auxiliares.
 
La cota de malla romana taba fabricada en fierro, con aníos que dacuando nun superaben los trés mm de diámetru y usaba el conocíu patrón de 4 en 1. Frecuentemente la metá de los aníos taben zarraos, yá fueren troquelados a partir de plancha o fechos con alambre soldáu, y el restu taben remachaos. Los aníos zarraos teníen una secciónseición aprosimao cuadrada, esto ye, que la grosez del metal yera similar a la diferencia ente'l diámetru esterior ya interior. Los aníos remachaos solíen ser de secciónseición circular. Tiénense pruebes de que los aníos solíen ser estañados o inclusive doraos.
 
La cota de malla de normal nun tenía mangues o yeren bien curties, 12 o 13 cm máximu, y llegaba hasta la metá de la zanca. Los costazos taben protexíos especialmente por una pieza en forma de «O» xunida a la cota por detrás con una fila d'aníos y dexando cayer palantre los brazos de la «O» alredor del pescuezu y xuníos al frente por una pieza metálica afecha nunos botones remachaos. Esta pieza solía tar bordiada con una tira de piel doblao y cosida. Pa la caballería auxiliar y dellos oficiales esta pieza tenía una forma circular paeciendo más una capa xunida per delantre con un pasador. Esto podría ser una variación d'orixe célticu.