Diferencies ente revisiones de «Diseñu urbanu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 2:
El '''diseñu urbanu''' ta empobináu a interpretar la forma y l'espaciu públicu con criterios físicu-estéticu-funcionales, buscando satisfaer les necesidaes de les comunidaes o [[Sociedá urbana|sociedaes urbanes]], dientro d'una considerancia del beneficiu colectivu nuna área urbana esistente o futura, hasta llegar a la conclusión d'una estructura urbana a siguir. Polo tanto'l diseñu [[ciudá|urbanu]] realiza la planeación física en niveles d'analises como son la rexón, el centru urbanu, la área urbana y hasta el mesmu [[moblame urbanu]].
 
Tradicionalmente tuvo referida a una disciplina dientro del [[planiamientu urbanu]], de la [[arquiteutura paisaxística]], o más contemporáneamente venceyada con disciplines emerxentes como'l [[urbanismu paisaxísticu]]. Independientemente de la crecedera prominente de les actividaes d'éstes disciplines, ta meyor conceptualizada como una práutica de diseñu qu'opera na interseccióninterseición de los trés, y poro, rique d'un bon entendimientu d'otres implicancias, tal como [[economía urbana]], [[economía política]] y [[teoría social]].
 
La teoría del diseñu urbanu trata primariamente el diseñu y la xestión del espaciu públicu (como por casu l'ámbitu públicu, la área pública, o'l dominiu públicu), y la forma en que los llugares públicos esperiméntense y usen.
Llinia 20:
 
=== Escala urbana ===
La relación ente l'altor de les edificaciones y la separación de los bloques foi motivu d'estudiu particularmente al entamu del Movimientu Modernu pola so incidencia nel soleamiento de les viviendes, anque ensin analizar la so importancia nel espaciu publico. Dende esti últimu puntu de vista, la AEUB(ii) propón l'indicador del anchu de la secciónseición.
 
La proporción de la cai tamién ye determinante pal allugamientu d'arboláu de porte grande o pequeñu nes ceres, places, xardinos y la creación de corredores verdes urbanos. La forma y tamañu de los espacios llibres tienen de guardar proporcionalidad colos niveles de frecuentación y d'actividá esperaos, una mayor superficie nun presupon una mayor calidá como demostró la esperiencia de los espacios interbloques de la ciudá funcional. Si multipliquen les actividaes nos espacios llibres arriquezse la vida nellos, auméntase'l númberu d'usuarios y reutilízase la inversión.