Diferencies ente revisiones de «Faru»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Llinia 40:
*El faru puede llantase directamente en suelu, o tar fecho enriba una base. Esta puede ser una muria defensiva, un pedestal o, lo que ye más corriente, un pegoyu macizu de formigón.
 
*La torre puede tener formes variaes. Asina, les de los más antiguos suelen ser troncocóniques y les de los más modernos cilíndriques p'amenorgar l'acción del aire sobre la estructura. Hailes tamién troncopiramidales, prismátiques de secciónseición cuadrada... y otres que nun tienen, por tar construyíu'l torruxón enriba una vivienda o una torre d'ilesia, forma definida. Per dientro la torre tán les escaleres que lleven al torruxón.
 
*La parte superior, na que s'atopa la llinterna, ye'l torruxón. Nun tiempu foron de madera, y más tarde de [[fierro]]. La ''Instrucción de faros'' española de [[1851]] diz que "''el armazón de la linterna en los faros de construcción moderna es de hierro, cubierto de bronce en todas sus superficies externas que están expuestas a la acción del aire del mar; sus juntas de bronce soldadas con estaño se ajustan además con tornillos de cobre. La cúpula de la mesma linterna es tamién de cobre rojo laminado''". Sicasí, anguaño suele utilizase l'[[aluminiu]] pa facer estes estructures. Nel torruxón atopamos la llinterna, que ye l'armazón que protexe la óptica. Ta fecha de cristal, cubre con una cúpula y tien respiraderos de ventilación na base. Enriba d'ella puede llevar una veleta, y tamién un pararrayos. Arrodiando la estructura acristalada atopamos, de cutiu, un balconín protexíu con barandes de fierro o aluminiu.
Llinia 52:
Anantes de l'apaición de les modernes lentes estraboscópiques usábense lentes clásiques pa concentrar la lluz. Gracies a elles los rayos verticales de lluz de la llámpara se redirixíen al planu horizontal. Nesi planu la lluz s’enfocaba en una o varies direcciones a la vez, y se-y facía dar vueltes moviendo la lente, xeneralmente, con un mecanismo de reloxería con peses. P’amenorgar l'esfriega poníense les llentes, delles veces, enriba un flotador de mercuriu. Esto permitía a los barcos, amás de ver el rayu llateralmente, recibir la lluz direutamente dende grandes distancies. El problema ye que, pa concentrar eficientemente la lluz emitida por una fuente omnidireccional, había que usar lentes de gran diámetru, pergrueses y pesaes que, sicasí, nun conseguíen concentrar más que’l 20% de la lluz emitida.
 
Esi problema solucionolu en [[1822]] el físicu francés [[Augustus Fresnel]], qu'inventó les lentes que lleven el so nome. Les lentes de Fresnel, nes que se ruempe una lente tradicional en una serie teóricamente ilimitada de seccionesseiciones anulares concéntriques, lleguen a concentrar’l 85% de la lluz emitida. Amás, con esi diseñu pueden facese lentes de gran apertura y corta distancia focal que son muncho más llixeres y voluminoses que les tradicionales; eso permite que puedan algamase distancies mayores cola lluz ensin tener que poner lentes mayores. Estes lentes entamaron a ponese nos faros na década del 1850, y son les que se siguen usando anguaño.
 
La '''categoría del faru''' vien determinada pol ''orde'' de la so lente. Les lentes de Fresnel clasifíquense'n seis ''órdenes'' en función de la so distancia focal: son de primer orden les mayores y del sestu les más pequeñes. Asina, los faros de primer orden, los más potentes, suelen asitiase'n salientes importantes de la costa, y la so lluz ye visible dende una distancia que varía ente les 35 y 70 milles. Los de 2º, 3º y 4º orden tán destinaos a guiar a los barcos de cabotaxe, y avecen a tar allugaos cerca d'islles o cantiles peligrosos. Los de 5º y 6º orden, a la fin, balicen la entrada d'una ría o señalen la cercanía d'un puertu.
 
<center>
<gallery perrow="3">
Archivu:Fresnel lighthouse lens diagram.png|Funcionamientu de la lente de Fresnel
Archivu:Fresnel lens.svg|SecciónSeición d'una lente de Fresnel (1) y d'una lente clásica (2)
Archivu:MuseeMarine-phareFresnel-p1000466.jpg|Lente de Fresnel (Musée National de la Marine, [[París]])
</gallery>