Diferencies ente revisiones de «Galilea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 10:
Anguaño constitúi la zona norte del [[Estáu d'Israel]]. Tien una área averada de 4.000 kilómetros cuadraos, rica n'llanures fértiles y grebos montes. Ye una rexón de llombes, ente elles el célebre [[monte Tabor]], llugar nel que, según la tradición cristiana, asocedió la [[Tresfiguración de Jesús]]. El clima ye lluviosu y húmedu, rexistrándose una pluviosidá d'hasta 800 mm. Les principales actividaes económiques son l'agricultura y la pesca nel mar de Galilea. Ye una encruciada de caminos ente les planicies mediterránees y los desiertos al este del [[río Xordán]].
 
La llende ente l'Alta Galilea y la Baxa Galilea ye'l valle de Beit Hakerem , tratar d'un valle estrechu que cuerre d'este a oeste nel centru de la Galilea. L'Alta Galilea caracterizar polos sos altos visos, siendo'l so puntu más altu'l Monte Meron, que s'alza a unos 1208 metros. La baxa Galilea caracterizar por montes relativamente baxos, dixebraes por amplios valles. Históricamente, la parte d'El Líbanu meridional al sur de la secciónseición esti oeste del ríu Litani tamién pertenecía a la rexón de Galilea, pero'l presente artículu refierse principalmente a la parte israelina de la rexón.
 
== Toponimia ==
Llinia 28:
El capítulu 9 de 1 Reis declara que Salomón compensó al so aliáu feniciu, el rei Hiram I de Sidón, con veinte ciudad na tierra de Galilea, que seríen poblaes por estranxeros mientres y dempués del reináu de Hiram o por aquellos que fueren deportaos forzadamente ellí por conquistadores posteriores, como los asirios. Hiram, pa retribuir regalos daos enantes a David, aceptó les llanures alcontraes ente los montes de Neftalí y la rebautizó como "la tierra de Cabul" por un tiempu.
 
Na dómina romana, el reinu veceru de Judea estremar en Judea, Samaria, Perea y Galilea, qu'entendía tola secciónseición norte del país y yera la más grande de los trés rexones so la Tetrarquía (Judea). Dempués de que Judea convertir nuna provincia romana en 6, C.Y., Galilea de volao convirtióse nuna parte d'ella, depués dixebróse d'ella mientres dos o tres siglos.
 
Na rexón de Galilea atopar a casa de Jesús mientres siquier 30 años de la so vida. Gran parte de los trés primeros Evanxelios del Nuevu Testamentu dan cuenta del ministeriu públicu de Jesús nesta provincia, particularmente nes ciudaes de Nazaret y Capernaum. Galilea tamién ye citáu como'l llugar onde Jesús realizó munchos milagros públicos, incluyendo curar a un ciegu. Dempués de la muerte de Jesús, dellos relatos suxuren que los sos discípulos tornaron a Galilea y la so esperiencia de La so resurrección tuvo llugar ellí.