Diferencies ente revisiones de «Muriu de Berlín»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 27:
[[Archivu:Berlin Wall 1961-11-20.jpg|thumb|Trabayadores de la RDA construyendo'l muriu ([[20 de payares]] de [[1961]]).]]
[[Archivu:Kennedy in Berlin.jpg|thumb|Kennedy y Adenauer nel [[Checkpoint Charlie]] del Muriu de Berlín, 26 de xunu de 1963.]]
[[Archivu:Berlin Wall death strip, 1977.jpg|thumb|SecciónSeición del muriu, 1977.]]
 
El plan de la construcción del Muriu de Berlín foi un secretu d'Estáu de l'alministración de la RDA. El muriu foi alzáu a instancies del [[Partíu Socialista Unificáu d'Alemaña]] —los trabayos llevar a cabu so la dirección y la vixilancia de la [[Volkspolizei]] y de soldaos del [[Exércitu Popular Nacional]]— contra les declaraciones del [[Presidente d'Alemaña|presidente del Conseyu d'Estáu]] (''Staatsratsvorsitzender'') [[Walter Ulbricht]], quien, nuna conferencia de prensa internacional que se celebró en Berlín Oriental el 15 de xunu de 1961, contestara a una entruga de la [[periodista]] Annamarie Doherr:
Llinia 55:
La versión de les autoridaes de la RFA y la visión xeneralizada nel mundu [[Capitalismu|capitalista]] o [[Occidente]] foi qu'esta xustificación nun sirvía más que pa matizar el que yera, según ellos, l'únicu propósitu: torgar que los ciudadanos de la RDA entraren en [[Berlín Occidental]] y, poro, n'Alemaña Federal.
 
El alemanes orientales nun controlaben tol tráficu ente'l [[Berlín Occidental]] y l'Alemaña Federal y, nesti sentíu, argumentóse que les defenses del muriu taben diseñaes pa funcionar dende l'interior de la [[Alemaña Oriental]]; les mines de fragmentación SM-70 montaes nel muriu españaben al intentar esguilalo dende l'interior, les defenses contra vehículos taben asitiaes nel llau d'Alemaña Oriental y el muriu de cuarta xeneración taba fechu de seccionesseiciones de formigón armáu cola base más llarga nel interior de la RDA.
 
=== Reacción d'Alemaña Occidental ===
Llinia 84:
 
=== Los años del muriu ===
El muriu midía más de 120 km. La construcción inicial foi ameyorada en forma regular. El Muriu de la cuarta xeneración», qu'empezó a construyise en [[1975]], yera de formigón armáu, tenía un altor de 3,6 m y taba formáu por 45 000 seccionesseiciones independientes de 1,5 m de llargor. El so costo foi de 16 155 000 marcos de la [[Alemaña Oriental]]. Amás, la frontera taba protexida por una valla de tela metálico, cables d'alarma, trincheres pa evitar el pasu de vehículos, una cerca d'alambre d'escayos, más de 300 torres de vixilancia y trenta búnkers.
 
[[File:West and East Germans at the Brandenburg Gate in 1989.jpg|thumb|La cayida del muriu de Berlín]]
Llinia 134:
El 9 de payares, los ciudadanos berlineses empezaron a baltar el muriu con tolos medios a la so disposición (picos, martiellos, etc.). El virtuosu del violoncelo [[Mstislav Rostropóvich]], qu'había debíu exiliarse al Oeste, foi al pie del muriu a animar a los que lo baltaben, escena d'una célebre fotografía.
 
Mientres el procesu de destrucción, l'artista alemán [[Bodo Sperling]] promovio la idea de salvar un cachu de muriu col fin de crear una galería de [[arte urbano]] al campu. Delles asociaciones d'artistes de dambos llaos sofitaron la idea y consiguieron los permisos pa fundar la [[East Side Gallery]] sobre una secciónseición de 1316 metros na cai Mühlenstraßy, a veres del [[ríu Spree]]. Más de 100 artistes de too el mundu fueron convidaos a pintar murales rindiendo homenaxe a la llibertá.
 
El [[21 de xunetu]] de [[1990]] realizar na [[Potsdamer Platz]] ''The Wall Live'' (''El muriu en vivu''), promovido por [[Roger Waters]] y cola participación d'estrelles de [[Música rock|rock]], como [[Van Morrison]], [[Scorpions]], [[Ute Lemper]], [[Marianne Faithfull]], [[The Band]], [[Cyndi Lauper]] y [[Bryan Adams]], pa sofitar a la fundación ''Memorial Fund For Disaster Relief'' creada pa desaniciar los impactos de cualquier guerra o desastre natural sobremanera n'Europa.