Diferencies ente revisiones de «Martorell»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Santo Lucía +Santa Lucía)
Llinia 52:
Nel [[1905]] empecípiase la electrificación del conceyu. Nel [[1915]] inaugúrase'l primer serviciu d'agües. Nel [[1930]] inaugúrase la piscina municipal.
 
El día [[14 d'abril]] de [[1931]], Francesc Riera proclama la [[Segunda República Española]] en Martorell. L'añu [[1936]], en plena [[Guerra Civil Española]], son amburaes y destruyíes la ilesia parroquial de Santa María, la ermita de Santa Margarita y la capiya de la Torre de SantoSanta Lucía. Dellos personaxes reconocíos como Francesc Santacana Romeu son executaos. Nel añu [[1938]] constrúyese l'abelugu antiaéreo de la Plaza de la Vila. A finales de la Guerra Civil, delantre la inminente llegada de les tropes franquistes a Martorell, l'exércitu republicanu en retirada voló, el [[23 de xineru]] de [[1939]], les pontes del ferrocarril de [[Rede Nacional de los Ferrocarriles Españoles|RENFE]] y [[FGC]], la ponte de fierro sobre'l ríu Noya, la ponte de fierro de la carretera de [[Terrassa]] y la Ponte del Diañu. La llegada del exércitu de [[Francisco Franco]] a Martorell vieno precedíu del bombardéu de la villa. Escontra les 9 de la mañana del día 23 de xineru, l'aviación alemana bombardeó la cai del Mur y cais de la contorna creando la llerza ente la población civil y la muerte d'unes 18 persones, la destrucción d'una trentena de cases y daños a un centenar d'edificios. Escontra'l mediudía un nuevu ataque dexó cayer bombes nos güertos del Noya, que nun provocaron víctimes. Mientres la mañana del [[24 de xineru]] de [[1939]], la población de Martorell foi ocupada pol Cuerpu d'Exércitu de Navarra y el Corpo di Tropa Voluntari (C.T.V.) del exércitu franquista.
 
Ente los años [[1941]] y [[1944]] constrúyense la nueva ilesia parroquial de Santa María. Nel [[1945]] fúndase'l Muséu Municipal. A partir del entamu de los años [[década de 1970|70]] empieza la gran espansión urbana de Martorell, complétase la urbanización del barriu del Pla y empiézase la del barriu del Camí Fondu y, darréu, la del Pelegrí Xuncosa. Mientres esta dómina ye tamién cuando se desenvuelven tolos polígonos industriales, faciendo pasar la población agrícola a industrial. Tamién ye d'estes feches cuando se constrúi la [[autopista]], l'actual [[AP-7]].