Diferencies ente revisiones de «Edmund Husserl»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 21:
¿Qué asocedi cuando reparo una nueche estrellada y al faelo nun contemplo una sola estrella, sinón múltiples estrelles? Pa responder lo anterior, Husserl va dicir que los conxuntos tán constituyíos por un enllaz colectivu que tien la función de xunir a los oxetos qu'atendemos colos otros oxetos de los que tenemos conciencia como "de fondu".
 
Husserl estrema tamién ente conxuntos finitos (sensibles) y conxuntos infinitos (categoriales). Los conxuntos finitos asitiar al nivel de la percepciónperceición sensible y los conxuntos infinitos asitiar a nivel de lo categorial. ¿Cómo llegamos a estos conxuntos infinitos? Husserl va responder que como nun podemos captar sensiblemente conxuntos infinitos, partimos de la captación sensible de dellos miembros de dichu conxuntu pa siguir con una construcción simbólica de tal conxuntu por aciu la so espansión o iteración categorial, intelectiva.
 
En resume, ''Filosofía de l'aritmética'' amuesa'l primer intentu de Husserl por encontar l'edificiu de les matemátiques. La contribución de ''Filosofía de l'aritmética'' va tener ecos na publicación en 1900-1901 de les ''Investigaciones lóxiques''. Con éses esti testu ye un antecedente d'unu de los proyeutos más importantes del sieglu XX: La fenomenoloxía trascendental.
Llinia 28:
Husserl ye'l fundador de la fenomenoloxía trascendental, que ye primero de too un proyeutu d'anovar a la filosofía pa faer d'ella una ciencia estricta y una empresa colectiva. Como forma d'entender la filosofía, la fenomenoloxía asume la xera de describir el sentíu que'l mundu tien pa nós enantes de too filosofar.<ref>Husserl, Edmund, Meditaciones cartesianes, FCE, Méxicu, 1996, p. 86, 220 y 221. </ref> Pa cumplir con esta xera parte d'un métodu y d'un programa d'investigaciones. No que se refier al métodu, se vale del amenorgamientu [[eidética]], l'amenorgamientu trascendental y l'analís intencional pa explicitar el sentíu del mundu en cuantes que mundu (o del ser en cuantes que ser) y de les coses nél, según pa esponer les lleis esenciales inherentes a la nuesa consciencia del mesmu. En toles obres sistemátiques publicaes por Husserl consta una esquisa del so programa, y parte d'él entiende la fundamentación última de les ciencies empíriques (o ciencies de fechos, como la bioloxía) y de les ciencies eidéticas (o ciencies d'esencies, como la xeometría), según la elucidación de lo mentao nos sos conceutos.
 
Munchos de los conceutos y les tesis de la fenomenoloxía trascendental namái pueden ser entendíos a cabalidad tres la execución del amenorgamientu trascendental y tres l'esfuerzu por entender a qué se refieren a partir de la esperiencia propia. Este ye unu de los sentíos del llamáu a dir a les coses mesmes, en contraposición a quedase en meres construcciones de pallabres y castiellos nel aire.<ref>Veanse'l parágrafu 4 de Meditaciones Cartesianes y el parágrafu 19 d'Idees I, de Husserl, según el parágrafu 7 de Ser y tiempu, de Heidegger. Pa una meyor comprensión d'esti llamáu en Husserl y Heidegger, vease Antonio Zirión Quijano, "La noción de la fenomenoloxía y el llamáu a les coses mesmes", n'Escritos de Filosofía, Buenos Aires, 2003, númberu 43. </ref> Unu de los conceutos centrales de la fenomenoloxía trascendental ye'l de '''intencionalidad''', que vien de la tradición escolástica y n'última instancia del conceutu aristotélicu de “logos”.<ref>Dominik Perler, Ancient and Medieval Theories of Intentionality, Brill, Leiden-Boston-Köln, 2001.</ref> Otru de los sos conceutos fundamentales ye'l de '''evidencia''' o '''intuición''', que ye una ampliación del conceutu de percepciónperceición y que se refier a una verdá más orixinaria que la proposicional: esta verdá ye la de lo qu'apaez.
 
Na fenomenoloxía trascendental desfaise la oposición ente empirismu y racionalismu, pos na midida na que llama a dirimir toles cuestiones sobre la verdá última de les coses nes esperiencies evidentes que tenemos d'elles, puede considerase una forma radical d'empirismu; sicasí, na midida na que asume que l'orde racional del mundu naz na esperiencia intencional, puede considerase tamién una forma de racionalismu.