Diferencies ente revisiones de «Nacionalismu chinu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 25:
A finales del [[sieglu XIX]], el nacionalismu chino identificaba "Han" con "chinu" y pretendía derrocar a los manchúes, a los que consideraba fora del ámbitu de la nación china. Esto condució a munches rebeliones de chinos de la etnia Han. [[Sun Yat-sen]] declaró una vegada: "Pa restaurar la nuesa independencia nacional, tenemos de restaurar la nación china. Pa restaurar la nación china, tenemos de conducir a los bárbaros manchúes más allá de los montes [[Changbai]]. Pa desfacer de los bárbaros, primero tenemos de derrocar al actual gobiernu tiránicu, dictatorial, feu, y corruptu de los Qing. ¡Compatriotes, una revolución ye la única manera de derrocar al gobiernu Qing!"
 
Tres la [[Revolución de Xinhai]] de 1911, la definición oficial de "chinu" estender pa incluyir a etnies que nun yeren haber como parte d'una comprehensiva ''[[Zhonghua Minzu]]'', anque munchu historiadores defenden la idea de que foi por cuenta de la percepciónperceición de qu'una definición estrecha de "chinu" resultaría nuna perda de territoriu y de que los manchúes taben demasiáu integraos na cultura y hestoria de China como pa ser consideraos un grupu foranu.
 
El puntu de vista oficial del nacionalismu chino mientres les décades de [[Años 1920|1920]] y [[Años 1930|1930]] tuvo bien influyíu pol [[Movimientu Modernu|modernismu]] y el [[darwinismo social]], y abogaba pola asimilación cultural de los grupos étnicos apoderaos pol Estáu Han, "culturalmente avanzáu", pa convertise tantu nominalmente como de facto en miembros de la ''[[Zhonghua Minzu]]'' (nacionalidá china). Nesti procesu influyó'l destín d'estaos multiétnicos como'l [[Imperiu austrohúngaru]] y el [[Imperiu otomanu]], en comparanza col d'estaos monoculturales como [[Alemaña]].