Diferencies ente revisiones de «Constantín VII»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Llión +Lleón)
Llinia 2:
{{Persona}}
 
'''Constantino VII Porfirogéneta''' ([[Constantinopla]], [[2 de setiembre]] de [[905]] - [[ibídem]], [[9 de payares]] de [[959]]) foi'l fíu del Emperador [[LliónLleón VI el Sabiu]] y sobrín d'[[Alejandro III (emperador)|Alejandro III]]. Llogró'l so nomatu ―Porfirogénetos, en [[idioma griegu|griegu]] 'nacíu na púrpura'― como fíu lexítimu (o, más precisamente, legitimado) de LliónLleón VI, por nacer na sala púrpura del palaciu imperial de Constantinopla, destinada pa la nacencia de los herederos del tronu imperial
 
== Reináu ==
 
Constantino nació en [[905]], fíu del emperador LliónLleón VI y el so amante [[Zoe Karbonopsina]] (‘la de los güeyos como carbúnculos’), cola que darréu contraería matrimoniu en cuartes nupcias (violando'l derechu canónicu oriental), legitimando asina al so fíu. Xubió a la dignidá imperial a la edá de 7 años en [[913]], so la rexencia del patriarca [[Nicolás I el Místicu|Nicolás el Místicu]]. Nicolás viose obligáu a roblar la paz col rei de Bulgaria [[Simeón I de Bulgaria|Simeón I]], al que tuvo que reconocer como emperador o zar de Bulgaria. Por causa de ello, Nicolás sería movíu de la rexencia pola madre de Constantino, Zoe Karbonopsina.
 
Zoe tampoco consiguió ésitu dalgunu colos búlgaros, y en [[919]] foi reemplazada por [[Romanu I|Romanu Lecapeno]], que casó a la so fía [[Elena Lecapena|Elena]] con Constantino. Según delles fontes, la mocedá de Constantino sería especialmente murnia, por cuenta de la so apariencia pocu engraciada, el so calter taciturno y por ser apostráu al tercer nivel de socesión, tres los dos fíos de Romanu. Sicasí, yera un mozu bien intelixente con múltiples intereses, y dedicaría los años estremáu del tronu pa estudiar el costumes de la corte.