Diferencies ente revisiones de «Crémenes»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- con los + colos )
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Llión +Lleón)
Llinia 1:
{{Correxir}}
{{llocalidá}}
'''Crémenes''' ye un conceyu y llocalidá d'[[España]], na [[provincia de LliónLleón]], contorna del Monte Oriental, comunidá autónoma de Castiella y LliónLleón, travesáu pel [[ríu Esla]].
 
Los terrenes de Crémenes parten colos de Valbuena del Roblo al norte, Les Sales al nordés, Argovejo al este, Villayandre al sur, Picu Rellance al oeste y Corniero al noroeste.
Llinia 10:
La ilesia parroquial antigua, dende va años fora d'usu relixosu, foi construyida nel sieglu XIV y nella destaquen les imáxenes de la Virxe y San Miguel. Esta postrera procedía, xuntu con un cordobán, del sumíu pueblu de San Miguel de les Fontes, asitiáu a unos 2 km en dirección a Les Sales. Dambes talles fueron treslladaes a la nueva ilesia, acabada de construyir en 1949 por cuenta del fíu del pueblo Don Juan Guereño. Esti templu d'estilu prerrománicu ta construyíu con piedres de sillería y mampostería. Nel so interior la cúpula tien belles pintures al frescu, obra de Santiago Eguiagaray. La cubierta y parte de los murios de la ilesia antigua, usada como establu y corrolada de pites, derrumbar en mayu de 2015.
 
Al norte del pueblu, percima de Fonte d'Oru y La Neblera, dende'l repetidor de Corniero contémplense los montes de la redolada y l'Altu Valle del Esla." Testu tomáu de "La Mancomunidá de Conceyos d'El Monte de Riañu (LliónLleón-España)".
 
Otros picos, como'l de Aguasalio, Les Pintes y Remanganes, según caminos y senderos en dirección a pueblos estremeros, Argovejo, Villayandre, Corniero, Les Sales, Valdoré etc., son d'altu valor paisaxísticu, ricos pola so flora y fauna y bien aptos para'l senderismo, caza y pesca. En dirección a Villayandre puede reparase restos d'una calzada romana que sigue'l cursu del ríu Esla pol valle y vegues del antes llamáu Alión.
 
== Personaxes pernomaos ==
José González Fernández (1873-1961), presbíteru, [[canónigu]], [[arcipreste]] de la [[Catedral de LliónLleón]], escritor, historiador y novelista.
 
Juan Guereño (1888-1961), empresariu afincáu n'Arxentina. Benefactor de la Ilesia parroquial de Crémenes.
Llinia 22:
 
== Cómo llegar ==
Para llegar a Crémenes dende LliónLleón, puede faelo por Boñar y Sabero, anque de normal llégase por Mansilla de les Mules.
 
Dende Asturies al traviés del puertu de San Isidro o Tarna (la comunicación con Riañu faise al traviés del puertu de Les Señales).
Llinia 36:
Tamién en tren puede llegase hasta Cistierna, y dende ellí hasta Crémenes hai otros 15 km.
 
El tiempu calculáu en llegar a LliónLleón ye de 40 minutos, y a Uviéu 95 minutos; a Xixón un pocu más. Trés hores y media en coche dende Madrid.