Diferencies ente revisiones de «Chelva»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de ficheros (lint)
m Preferencies llingüístiques
Llinia 87:
[[Archivu:Ermitasoledad.JPG|thumb|150px|Ermita de La nuesa Señora de la Soledá.]]
* '''[[Ilesia Arciprestal de La nuesa Señora de los Ánxeles|Ilesia de los Ánxeles]]'''. Ye unu de los edificios más emblemáticos de Chelva. La so maxestosa presencia destaca en mediu del cascu urbanu. Empecipióse la so construcción en [[1626]], rematando en 1692, añedir yá nel sieglu XVIII el Campanariu y la Capiya de la Comunión. Considérase una obra maestra del [[Barrocu Valencianu]]. Igualmente caltién un ricu patrimoniu artísticu, destacando autores del sieglu XVII como [[Pedro Orrente]] y [[Jerónimo J. Espinosa]]. Na base de la torre del campanariu instalar en [[1887]] el que güei ye'l reló-torre más orixinal de la Comunidá Valenciana, yá que ye unu de los pocos que queden n'España que, amás de dar les hores, indica tamién el día del mes y la selmana.
* '''Santuariu de la Virxe del Remediu'''. Asitiáu nel Picu del Remediu, ye'l llugar onde s'atopa la Virxe del Remediu, que ye baxada dende ellí hasta'l pueblu cada añu, mientres les fiestes grandes de la localidállocalidá.
* '''Conventu de San Francisco'''. L'edificiu del Conventu data del [[sieglu XIV]], dómina na que s'estableció esta orde en tierres valencianes. Unu de los aspeutos más interesantes ye la pervivencia de les primitives cueves onde s'asitiaron los primeros flaires.
 
Llinia 113:
 
== Fiestes locales ==
* '''[[Antonio Abad|San Antonio Abá]]'''. En xineru celebra San Antón, y el Festival de Narrativa Oral [https://web.archive.org/web/20080121064954/http://www.chelva.es/cuentanton/ "Cuentantón"]. Una de les fiestes más tradicionales y populares de la localidállocalidá. El pueblu enllenar de fogueres, unes 150, y celébrase el famosu "Emburrión", una ronda pela parte del pueblu daqué atípica, una y bones la xente fai "tapones" nos caleyones más estrechos y trátase de baltar esta torga a base d'emburriar.
* '''Selmana Santa'''. En Selmana Santa les correspondientes fiestes relixoses y la recoyida de "Aleluyas" mientres el domingu de resurrección, cuando se refundien dende la parte alta de la Ilesia miles de papelinos de colores, aleluyas bendiches que van apurrir bonanza mientres un añu y van protexer de les nubes, según la tradición popular.
* '''Fiesta de [[Los Mayos]]'''. El 30 d'abril celébrense "Los Mayos" una rondalla na que se canten coples a les moces y a la virxe.