Diferencies ente revisiones de «Juan José Nieto Gil»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Llión +Lleón)
Llinia 31:
Nació en Sibarco (correximientu de [[Baranoa]]), entós parte del [[virreinatu de Nueva Granada]]. Fíu de Tomás Nieto y Benicia Gil, xente dedicada a la fabricación de meches d'algodón pa les veles. Pasó los sos primeros años de formación en Baranoa, pero tres la independencia de [[Cartaxena d'Indies]] en 1811 la so familia decidió treslladase permanentemente a la ciudá.
 
Empecipióse profesionalmente trabayando como escribiente nel almacén del comerciante canariu José Palaciu y Ponce de LliónLleón quién, impresionáu pol intelectu del entós ventiañeru, facilitó-y l'accesu a llibros que contribuyeron a la formación autodidacta del nuevu y eventualmente aportó a otorga-y la mano de la so fía María Margarita en matrimoniu. Siendo Juan José un mulatu, la boda cola fía d'un comerciante español supunxo un impulsu escontra riba na escala social de la dómina. Antes de llegar a los trenta años l'home yá s'atopaba sirviendo en cargos públicos de relativa importancia.
 
En [[1851]] consiguió la gobernación de Cartaxena, espulsando al obispu Pedro Antonio Torres. El [[17 d'abril]] de [[1854]] sofitó'l golpe d'estáu lleváu a cabu pol lideralgu del xeneral [[José María Melo]]. Como gobernador sancionó la segunda constitución política del estáu de Bolívar.