Diferencies ente revisiones de «L'Olleria»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Santo María +Santa María)
m Iguo testu: -"-yos" +"les"
Llinia 19:
L'actual allugamientu de Ollería deber a los [[musulmanes]] ratificáu pola necrópolis atopada, que siguiendo la tradición estender polos accesos al pobláu. De los sos restos son destacables "los alcavons" o mines d'agua. D'esti periodu destaca l'afayu d'un sellu árabe, con una inscripción, engastada nun aníu d'oru, que fai referencia a la importancia del so posesor. L'aníu perdióse, non asina la inscripción que dicía: "''Quien cree sálvase. Quien sufre, gana''."
 
Tres la [[Reconquista]], nel "''[[Llibre del Repartiment de Valencia|Llibre del Repartiment]]''" (Llibru de Repartu), apaecen delles donaciones de tierra na [[alquería (Al-Ándalus)|alquería]] de -yosles Olles. El so nome provien de l'actividá que desenvolvíen les sos xentes como alfareros. Na [[Edá Moderna]] destaca la so independencia respecto de la ciudá de [[Xátiva]], consiguida en dos fases, primero la segregación en [[1583]] y dempués la consecución de la categoría de [[villa (población)|Villa]] Real en [[1588]], con tomar de posesión de la suprema xurisdicción y votu en Cortes. En [[1522]], la villa pronunciar en favor de les [[Germanías]], la posterior represión foi brutal, morriendo centenares de agermanados. Tamién foi escalada mientres les [[guerres carlistes]] y ocupada mientres la invasión napoleónica na [[Guerra d'Independencia Española]].
 
{{Alcalde_España |
Llinia 84:
* '''El Almodí o depósitu''' medieval, que nel [[sieglu XIX]] reconvertir en Teatru Cervantes. Edificiu restauráu con teatru románticu.
 
* '''Casa-Palaciega de Zacarés''', '''Casa del Sacristà''' y la '''Casa de -yosles Gisbertes''', destaquen ente otres pol so valor históricu.
 
* '''El Palaciu de los Marau''', conocida como '''Casa Santonja''', antiguu palaciu, que la so principal construcción data del sieglu XVII-XVIII, pero que destaca pol so gran salón, qu'alluga un programa completu de pintures murales rellacionaes cola [[Masonería]] lliberal de principios del [[sieglu XIX]]. Alluga'l Muséu Valencianu del Vidriu, el d'Hestoria local y artesaníes.
Llinia 97:
* '''Fiestes Patronales'''. Celébrense tamién les fiestes de [[Moros y Cristianos]] mientres la última fin de selmana d'agostu y el primeru de setiembre.
 
* '''La Feria'''. Celébrase la última selmana d'ochobre y remóntase al [[sieglu XVII]]. Más antiguos son el mercáu de les sos artesaníes tradicionales, destacando la de productos de vidriu. El vidriu de la Ollería tien los sos oríxenes na [[Edá Media]] y el de productos d'alfarería como les olles, cántaros y tinajas, dende la dómina de los romanos, que la so ellaboración dio orixe al nome de la villa. Apaez como "Alqueria de -yosles Olles", nel "[[Llibre del Repartiment de Valencia|Llibre del Repartiment]]" de [[Xaime I d'Aragón|Xaime I]].
 
* '''La fiesta de La Madalena''', festividá de calter relixosu, considerada patrona de la población.