Diferencies ente revisiones de «Anatomía humana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-edC +e.C.)
m Iguo testu: -"erru" +"error"
Llinia 5:
El cuerpu humanu, al igual que los cuerpos de los animales, ta compuestu de sistemes, qu'a la so vez tán compuestos por [[muérganu (bioloxía)|muérganos]], que tán compuestos por texíos, que tán formaos por célules.
 
Como breve reseña hestórica, se tien constancia de que l'Anatomía yera enseñada por [[Hipócrates]] nel [[sieglu IV e.C.|sieglu IV enantes de Cristu]]. S'atribúi a [[Aristóteles]] l'usu por primer vez de la pallabra griega ''anatomé'', que significa [[diseición]]. Nel sieglu XVI, [[Andreas Vesalius]] remocicó y vindicó l'estudiu de l'Anatomía en Medicina, corrixendo los graves erroserrores de [[Galenu]] (quien disecaba monos y perros) cola so ''magna opus'' '''De Humani Corporis Fabrica''' (Sobro les funciones del cuerpu humanu).
 
Delles rames o disciplines como la [[Osteoloxía]], la [[Mioloxía]], l'[[Artroloxía]], la [[Anxoloxía]] o la [[Neuroanatomía]] estudien l'Anatomía Humana d'una manera más particular.
Llinia 12:
 
Los 3 métodos d'estudiu básicu de l'anatomía son: rexonal, sistémicu y clínicu.
*'''L'anatomía rexonal''' (anatomía topográfica): Estudiu del cuerpu per rexones, como tóras o abdomen. L'anatomía de superficie ye un elementu esencial nel estudiu de l'anatomía rexonal. Los recuadros d'anatomía de superficie ufren una información visible sobre les estructures que s'asitien embaxu'l pelleyu y les que se perciben al tautu.
*'''L'anatomía sistémica''': Estudio del cuerpu por sistemes, por exemplu, el sistema o aparatu circulatoriu y el reproductor.
*'''L'anatomía clínica''': Tien énfasis na estructura y la fonción, ansí como nes sos rellaciones col exerciciu de la medicina y otres [[ciencies de la salú]].
Llinia 33:
*[[Sistema esqueléticu]]: sofitu estructural y proteición pente medies de los güesos.
*[[Sistema articular]]: formáu poles articulaciones y lligamentos venceyaos que xunen el sistema esqueléticu y permite los movimientos corporales.
*[[Aparatu llocomotor]]: conxuntu de los sistemes esqueléticu, articular ya muscular. Estos sistemes coordinaos pol sistema nerviosu permiten la llocomoción.
 
== Anatomía topográfica ==