Diferencies ente revisiones de «Cerebru»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"erru" +"error"
Llinia 164:
Nos [[cefalópodu|cefalópodos]], el celebru estremar en dos regiones separaes pol [[esófagu]] del animal y conectaes por un par de lóbulos. Reciben el nome de ''masa supraesofágica'' y ''masa subesofágica''.
 
El celebru de los craniados desenvolver dende la seición anterior d'un únicu [[tubu nerviosu]] dorsal, que más tarde se convierte na [[migollu espinal]], depués el migollu espinal (siempres evolutiva y filogenétiamente) habría veccionado (usando la terminoloxía de [[Jean Piaget|Piaget]] o evolucionáu complejificándose y tresformándose socesivamente nel [[ponte de Varolio]] y el [[tueru encefálicu]]; yá nos pexes y, principalmente, nos [[tetrápodos]] primitivos ([[anfibios]], [[reptiles]]) surdiría'l "celebru límbico" ([[sistema límbico]]). Los craniados tienen el celebru protexíu polos güesos del neurocráneo. Los vertebraos caracterizar pol aumentu de la [[Complexidá biolóxica|complexidá]] del [[córtex cerebral]] a midida que xúbese polos árboles [[filoxénesis|filogenético]] y [[Evolución biolóxica|evolutivu]]. El gran númberu de circunvoluciones qu'apaecen nel celebru de los [[mamíferu|mamíferos]] ye característicu d'animales con celebros avanzaos. Estes convoluciones surdieron de la evolución p'apurrir más área superficial (con más [[materia gris]]) al celebru: el volume caltién constante al empar qu'aumenta'l númberu de [[neurona|neurones]]. Por ello, ye la superficie, y non el volume (absolutu nin relativu), lo que condiciona'l nivel d'intelixencia d'una especie. Ésti ye un erruerror bien común que tien de ser teníu en cuenta. Sicasí, si comparáramos dos celebros de la mesma especie podríamos averar qu'hai más posibilidaes que'l celebru más grande de los dos tenga una mayor superficie, anque tampoco esto ye definitoriu de la cualidá intelectiva cognitiva sinón que se considera como factor clave pa mayores capacidaes intelectives y cognitives a la ''arquiteutura'' del celebru: por casu los ''[[Homo neanderthalensis]]'' podíen tener celebros tan avolumaos o más que los del ''Homo sapiens'' actual pero l'arquiteutura cortical de los sos celebros taba más dedicada a controlar les sos fuertes musculatures ente que nos Homo sapiens les árees corticales más desenvueltes allugar nes zones dedicaes al [[llinguaxe|llinguaxe simbólicu]] y les árees prefrontales y frontales -n'especial del hemisferiu esquierdu- onde se realicen les síntesis que dan per resultáu procesos ellaboraos de reflexón, cognición y inteleición.
 
== Patoloxía ==
Llinia 173:
Delles enfermedaes infeicioses qu'afecten al celebru vienen causaes por [[virus]] o [[bacteria|bacteries]]. La infección de les [[meninxe]]s puede llevar a una [[meninxitis]]. La [[encefalopatía esponxiforme bovina]], tamién conocida como'l ''mal de les vaques lloques'', ye una enfermedá mortal ente'l [[ganáu]] y acomúñase a [[prion]]es. Coles mesmes, verificóse que la [[esclerosis múltiple]], la [[enfermedá de Parkinson]] y la [[enfermedá de Lyme]], según la encefalopatía y la encefalomielitis, tienen causes virales o bacterianes.
 
Dellos desordes del celebru son [[conxénitu|conxénitos]]. La [[enfermedá de Tay-Sachs]], el [[síndrome X fráxil]], el [[síndrome deleción 22q13]], el [[síndrome de Down]] y el [[síndrome de Tourette]] tán acomuñaos a erroserrores [[xen]]éticos o [[cromosoma|cromosómicos]].
 
== Celebru humanu ya intelixencia artificial ==
{{VT|Celebru artificial}}
Esiste l'enclín a comparar al celebru colos conductos electrónicos del home. Nun se debe faer, pos se suel cayer en demagoxa ya inclusive, falacias argumentales. Nun esiste base científica que llogre demostrar ensin marxe d'erruerror que los datos de les comparances sían fiables al 100%, polo qu'esos estudios son estimación per comparanza ente conceutos equivalentes. Magar les equivalencies pueden llegar a satisfaer los requerimientos de ciertos científicos, ellos mesmos reconocen les sos llendes a la d'entender el funcionamientu esactu del celebru.
 
Nun pasáu, la euforia de los inxenieros polos llogros teunolóxicos, lleváronlos a comparar los procesos cerebrales colos electrónicos, estableciendo equivalencies. Sicasí, los intereses económicos d'empreses valir d'esos estudios pa los sos fines comerciales. Asina, estos estudios siempres salen de la mano de dalgún ente priváu, ensin una concordanza con dalguna universidá de prestíu que respuenda por eses resultaos. Tenemos el casu de la típica comparanza qu'esiste ente les memories d'[[ordenador|ordenadores]], lo mesmo que de otros métodos de retener información, y la capacidá rememorativa del celebru humanu. La compañía Llaboratorios de Teunoloxía Avanzada de la Corporación RCA ufierta estes comparances, según publicáronse na revista “[[Business Week]]”: Por eso, con tola teunoloxía humana esistente, el celebru humanu inda tien una capacidá 10 vegaes mayor que lo que ta almacenáu nos [[Archivos Nacionales d'Estaos Xuníos]], 500 vegaes mayor qu'un sistema de memoria d'un ordenador avanzáu y 10.000 vegaes mayor que lo que ta rexistráu na “[[Encyclopedia Britannica]].”{{cita requerida}}