Diferencies ente revisiones de «Guerres púniques»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Llibia +Libia)
m Iguo testu: -"erru" +"error"
Llinia 40:
La primer guerra ente Roma y Cartago empezó como un conflictu local en [[Sicilia]] ente [[Siracusa (Sicilia)|Siracusa]], liderada por [[Hierón II]], y [[Mesina]], controlada polos [[Mamertinos]]. Estos yeren un grupu de [[mercenariu|mercenarios]] de la [[Campania]] que l'añu [[289 a. C.|289 e.C. ]], al quedase ensin trabayu tres la muerte del so últimu patrón, [[Agatocles]] de Siracusa, tomaren a traición el pueblu [[Grecia clásica|griegu]] de Mesina, convirtiéndose nos sos dirixentes tres masacrar a la mayoría de la población, apoderase de toles propiedaes, y espulsar a los supervivientes varones, quedándose coles muyeres a encomalo.
 
Mientres los dos décades y media que duró'l so dominiu, los Mamertinos dedicar a la [[piratería]], tantu per tierra como per mar, y convirtieron el pueblu de Mesina nuna base permanente pa les sos continues espediciones de saquéu por [[Sicilia]] y les sos mariñes. A partir del [[270 a. C.|270 e.C. ]] Hierón II llantó-yos cara, y pal [[265 a. C.|265 e.C. ]] l'exércitu ciudadanu de Siracusa llograra asediar Mesina en venciendo a los Mamertinos en repitíes ocasiones. Viéndose en mala situación, estos cometieron l'últimu erruerror de les sos vides al riquir l'ayuda de la [[armada de Cartago]], pa depués traiciona-yos solicitando ayuda al [[Senáu romanu]] pa defendese de la "agresión cartaxinesa". La [[República de Roma]] respondió unviando una guarnición armada col fin d'asegurar Mesina, y entós los enfurecidos cartaxineses, lideraos por [[Amílcar Barca]]<ref>Padre de [[Aníbal]]</ref> decidieron ayudar militarmente a [[Siracusa (Sicilia)|Siracusa]]. Con dambes potencies arreyaes nel conflictu local, esti puestu convertir nuna guerra a gran escala ente Roma y Cartago pol control de Sicilia.
 
Tres la estrueldosa derrota en [[Batalla de Agrigento|Agrigento]], los líderes cartaxineses decidieron evitar les confrontaciones directes en tierra coles [[lexones romanes]], concentrándose nel mar. La [[armada de Cartago]] yera cimera a la [[armada romana]] en tolos aspeutos: les sos tripulaciones teníen más esperiencia na [[guerra naval]] de la dómina, yera más numberosa, y disponía de meyores meyores técniques, yá que les sos naves yeren más rápides y maniobrables. Batalles como la de les [[Batalla de les Islles Eolies|Islles Eolies]] son un bon exemplu d'esa diferencia inicial.