Diferencies ente revisiones de «Hans-Georg Gadamer»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"erru" +"error"
Llinia 9:
Gadamer fixo'l so [[habilitación]] académica nel añu [[1929]], y empezó a enseñar en Marburgu mientres los primeros años de la década de los 30. A diferencia de [[Heidegger]], Gadamer siempres refugó visceralmente el [[Nazismu]], de tala forma que puédese-y considerar abiertamente anti-nazi. Enxamás recibió un puestu remunerado mientres los años de gobiernu nazi y enxamás entró a formar parte del partíu; tan solo escontra'l final de la guerra recibió un puestu en [[Leipzig]]. En [[1946]], tres la guerra, foi consideráu «non malváu» pol réxime nazi y pudo ocupar el so puestu de rector de la universidá de [[Leipzig]]. Gadamer non yá amosó oposición al nazismu sinón que, cola nacencia de la [[República Democrática Alemana]], tamién amosó la so ferrial oposición al comunismu. Esto fíxo-y treslladase escontra la [[República Federal Alemana]], aceptando primero una posición en [[Frankfurt del Meno]] y dempués el puestu en sustitución de [[Karl Jaspers]] en [[Heidelberg]] en [[1949]]. Ésta sería la posición qu'ocuparía'l restu de la so vida, hasta la so muerte nel añu [[2002]].
 
A lo llargo d'esta etapa completó la so gran obra ''Verdá y métodu'', publicada en [[1960]] y ampliada con un segundu volume en [[1986]], y comprometióse nel famosu alderique que caltuvo con [[Jürgen Habermas]] alrodiu de la posibilidá de trescendencia histórica y cultural en busca d'una situación social moldiada pol pensamientu críticu. L'alderique enxamás concluyó pero marcó l'empiezu d'una calorosa amistá ente Gadamer y [[Jürgen Habermas|Habermas]], inclusive Gadamer facilitó la posibilidá d'entrada de Habermas nel mundu académicu ayudar a llograr una plaza de profesor en [[Heidelberg]]. Otru intentu similar d'alderique foi intentáu con [[Jacques Derrida]] pero ésti foi menos instructivu porque dambos pensadores teníen pensamientu con bien pocos puntos de mancomún. [[Derrida]] consideró'l so erruerror al nun buscar un fondu común con Gadamer la mayor debacle de la so vida intelectual y, nel obituariu que dedicó a Gadamer, espresa la so almiración y el so respetu filosóficu pol pensador alemán.
 
== Obra ==
Llinia 29:
Pa Gadamer tou acercamientu a un testu significa dir al alcuentru d'otru, d'un "tu", y esti alcuentru tien de ser un momentu d'apertura pa poder entrar en diálogu nel que tanto'l "yo" como'l "tu" entren en relación. Frente al testu non cabo neutralidá nin autocancelación, “sinón qu'inclúi una matizada incorporación de les mesmes opiniones previes y prexuicios”.
 
Pa la [[Ilustración]], tou prexuiciu significa un xuiciu ensin fundamentu dalgunu. La Ilustración propón l'usu de la razón pa poder lliberar de la tiranía de l'autoridá, hai qu'atrevese a pensar por sigo mesmu. La Ilustración busca dicilo tou dende la razón. La tradición conviértese entós pa la Ilustración no que pa la ciencia son los sentíos, causa d'erruerror al momentu d'entender les coses talo como son. La Ilustración tien un prexuiciu y ye “el prexuiciu contra tou prexuiciu y collo la desvirtuación de toa tradición” . Na Ilustración alemana los únicos prexuicios que s'acepten son los de la tradición cristiana.
 
Gadamer recupera'l sentíu constructivu del términu prexuiciu y asitiar como parte importante de too l'armazón cognitivu del individuu, pa él “prexuiciu quier dicir un xuiciu que se forma enantes de la convalidación definitiva de tolos momentos que son oxetivamente determinantes”.