Diferencies ente revisiones de «Socialismu del sieglu XXI»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Iguo testu: -"transacción" +"transaición"
Llinia 18:
Dieterich nel ''Socialismu del Sieglu XXI'' propón un modelu económicu que nun tea basáu nel [[preciu de mercáu]], fundamentu de la [[economía de mercáu]] y del [[capitalismu]], a los que considera fontes de les [[Pobreza|asimetríes sociales]] y de la [[Contaminación|sobre esplotación]] de recursos naturales.
 
Propón lo que denomina una [[economía de valores]] fundáu nel valor del trabayu qu'implica un productu o serviciu y non nes lleis de la ufierta y la demanda. Esti '''valor del trabayu''' midiríase cenciellamente pol tiempu de trabayu que precisa un determináu productu o serviciu;<ref>''"...Podemos dicir, qu'un intercambiu ye xustu, cuando nenguna de les persones que participen nél, ye esplotada. Esta condición ---ausencia d'esplotación--- cumplir, cuando nel intercambiu apúrrense puramente esfuerzos llaborales iguales. Esos esfuerzos, midíos en tiempu, llamar na economía política “valores”. Oxetivamente xusto ye un intercambiu, poro, cuando tolos participantes quédense a la fin de les transaccionestransaiciones con valores (esfuerzos) iguales o equivalentes...6. Lo que determina la xusticia d'un intercambiu nun son, poro, les formes de pagu, sinón los términos d'intercambiu (terms of trade, T.o.T.), yá identificaos por Adam Smith pal comerciu internacional como l'intercambiu de volumes o cantidaes de trabayu concretizado...7. En conclusión: Por que l'intercambiu, en cualquier momentu de la hestoria y en cualquier tipu d'economía, sía xusto, ye imprescindible qu'esistan dos condiciones: 1. los suxetos económicos que realicen l'intercambiu, precisen conocer el valor oxetivu (tiempu incorporáu) de cada productu/serviciu; 2. tien qu'haber un poder real (Estáu, ética, control públicu) que garantiza'l cambéu d'equivalentes, esto ye, valores o, lo que ye lo mesmo, esfuerzos llaborales cuantitativamente iguales...9. Na crematística, l'intercambiu realiza vía'l preciu, non el valor. Esto ye asina porque'l preciu ye la espresión del poder de cada suxetu económicu nes esferes de circulación (mercaos). El más poderosu determina'l preciu, que, de la mesma, ye'l preséu d'apropiación del escedente económicu. Nuna sociedá de clase'l poder ta en manos de les elites dominantes. Quitar el sistema del preciu por aciu el sistema del valor, significa quitar el so mecanismu d'acumuladura del capital y, arriendes d'ello, la so esistencia como clase dominante. La derecha entendió esto, la esquierda sectario y dogmático non, y el socialoportunismo safa l'alderique...·'' más en [http://www.rebelion.org/noticia.php?id=57650 Cristóbal Colón y el persistente tracamundiu ente trueque y economía del valor].</ref> amás de los valores amestaos a dichu trabayu, esto ye, el tiempu de trabayu que s'usó pa producir les ferramientes o servicios que s'empleguen nel trabayu mesmu, lo cual de la mesma lleva a un ciclu complexu de tiempos de trabayu sumaos recíprocamente. Pa solucionar el problema prácticu qu'implica la teoría de la '''Economía de valores''' Dieterich suxure usar la [[Rosa de Peters]].
 
Pa Dieterich, el modelu de mercáu punxo la so atención principalmente nos algames de la ganancia y la propiedá, desvirtuando dafechu'l sentíu de la economía. Nesti sentíu, el modelu respuende a lo que denomina "[[crematística]]", una perversión de la economía onde l'acentu ta puestu na ganancia. Según él, la economía política nun tien d'operar como la forma en qu'unos pocos se faen ricos, sinón con un criteriu de productividá.