Diferencies ente revisiones de «Reforestación»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"erru" +"error"
Llinia 140:
Les llantaderes grandes, sían éstes los plantíos privaos pa la producción comercial de madera o les comuñales pa la producción de lleña o otros productos, o los grandes plantíos de protección (p.ej. pa remanar les cuenques hidrográfiques o estabilizar dunes de sable) pueden aniciar problemes pola tenencia de la tierra y los derechos d'usu de la tierra y los sos recursos. Los programes pa semar nos terrenes comunales, de cutiu, pasen por altu, o desconocen los derechos tradicionales, en cuanto al usu de la tierra o al pasaxe autorizáu. Entá les llantaderes de protección efectuaes nos terrenes deterioraos pueden causar conflictos sociales. Anque'l terrén tea degradáu, los nativos (que seique tean causando esti problema), pueden tar utilizando pa recoyer lleña o producir forraxe, pa pastiar el ganáu, o como un camín pa ellos mesmos y pal so ganáu. El semar árboles nesta área y llindar l'accesu de la xente, anque en teoría, sía beneficiosu pa la comunidá, va causar descontentu local, si nun se busca, como compensación, una alternativa fayadiza.
 
Un erruerror común que se comete nos proyeutos de plantíu y reforestación ye'l d'ignorar la diversidá de los alimentos monteses ([[seta|champiñón]], raigaños y tubérculos, verduras frutes y [[miel]], nueces, condimentos, aceites comestibles, etc) que s'atopen nos montes, camperes o carbes incultes, al pie de los caminos o cerca de los cultivos, los mesmos que les muyeres, sobromanera, recueyen y vienden. Especialmente, nes árees grebes y semiáridas, estos alimentos pueden ser claves pa la nutrición del llar, o como fontes d'ingresos mientres los periodos de [[seca]]. Los alimentos monteses tienden a perder el so prestíu, cuando les economíes vuélvense más monetizadas y urbanizaes, o la xente llogra más educación formal. Polo xeneral, pasar por alto esta oportunidá p'aumentar la producción y usu d'estos productos, ya ignórase el so impautu positivu na seguridá alimenticia, entá nos proyeutos de plantíu d'árboles, qu'aparenten oxetivos d'aliviu de la probeza y la productividá. La evaluación ambiental tien de recoyer información sobre la disponibilidad d'estos alimentos mientres l'añu, na área del proyeutu, y el so usu polos grupos étnicos y económicos, y llamar l'atención a los planificadores tocantes a estos datos.
 
Escaécense, non yá los usos actuales de los recursos, sinón tamién, el so potencial futuru para xenera una seleición más amplia de productos. Un erruerror común de los proyeutos de plantíu que traten de solliviar la presión sobre les reserves forestales, ye'l d'enfocar la producción nuna seleición bien llindada de productos con cuenta de satisfaer les necesidaes locales, pero la resultancia ye que la xente sigue esplotando los montes. Escasamente, los proyeutos de gran escala, traten de producir materies primes pa les empreses locales que xeneren ingresos, porque se considera que la coordinación de les necesidaes esvalixaes rique demasiáu desenvolvimientu institucional y, poro, la rentabilidá económica va ser mínima.
 
Con frecuencia, la propiedá de los árboles y la del terrén onde crez, causa problema. En munchos países, tolos árboles, plantaos o monteses, pertenecen, oficialmente, al Estáu, lo cual desalienta la reforestación. Amás, al semar nun terrén que se suponía yera comuñal, cuando, en realidá, ciertes persones tienen derechos sobre'l mesmu, los productos destinaos al beneficiu de los miembros de la comunidá, van ser reclamaos por un númberu amenorgáu de xente, de cutiu, la menos precisada.