Diferencies ente revisiones de «Auschwitz»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de ficheros (lint)
m Preferencies llingüístiques
Llinia 37:
Dende 1940, [[Witold Pilecki]], un soldáu de la [[Armia Krajowa]] (organización de resistencia polaca a la ocupación nazi) foi voluntariu pa ser lleváu como prisioneru a Auschwitz y llogró una considerable cantidá d'información que foi llevada a [[Varsovia]] y dellí a [[Londres]]. Per otra parte, los aliaos teníen información aérea detallada de los campos dende mayu de [[1944]]. Dos prisioneros fugaos (Rudolph Vrba y Alfred Wetzler) axuntaren descripciones precises y mapes que llegaron a los aliaos mientres el branu de 1944. El 13 de setiembre de 1944, bombarderos de los [[Estaos Xuníos]] atacaron la fábrica de Buna Werke acomuñada con Auschwitz III, destruyéndola parcialmente.
 
El 17 de xineru de 1945, ante la inminente llegada de los [[soviéticos]], el personal [[nazi]] empecipió la [[Marches de la muerte (Holocaustu)|evacuación de Auschwitz]] con direccióndireición al oeste de [[Wodzislaw Slaski|Loslau]]. La mayoría de los prisioneros tuvieron de colar escontra l'oeste. Aquellos demasiáu débiles pa caminar fueron dexaos tras. Cerca de 7600 prisioneros fueron lliberaos pol [[Exércitu Colorá u]]'l 27 de xineru de 1945.
 
Mientres los años de funcionamientu del campu, cerca de 700 prisioneros intentaron escapar del mesmu, de los cualos solo 300 llograr. La pena aplicada por intentu de fuga yera xeneralmente la muerte por [[inanición]], y les sos families yeren arrestaes ya internaes en Auschwitz pa ser esibíes como alvertencia a otros prisioneros. El númberu total de muertes producíes en Auschwitz ta inda n'alderique, pero envalórase qu'ente un millón y un millón quinientes mil persones fueron esterminaes ellí.