Diferencies ente revisiones de «Homeostasis»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo sufixu: -"logía" +"loxía"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 20:
*Puntu d'axuste: ye'l valor normal de la variable que foi primeramente almacenáu na memoria.
*Efector: ye'l mecanismu que tien un efeutu sobre la variable y produz la respuesta. La respuesta que se produz ta monitorizada de forma continua pol sensor que vuelve unviar la información al integrador (retroalimentación).
*Realimentación negativa: tien llugar cuando la retroalimentación invierte la direccióndireición del cambéu.[[Archivu:Bucle de realimentación negativa.jpg|thumb|Figura 2. Bucle de realimentación negativa.]] La realimentación negativa tiende a estabilizar un sistema corrixendo les esviaciones del puntu d'axuste y constitúi el principal mecanismu que caltien la homeostasis. Dellos exemplos son la frecuencia cardiaca, la presión arterial, el ritmu respiratoriu, el [[pH]] d'el sangre, la temperatura corporal y la concentración [[osmótica]] de los fluyíos corporales.
*Realimentación positiva: tien llugar cuando la retroalimentación tien igual direccióndireición que la esviación del puntu d'axuste amplificando la magnitú del cambéu. Depués d'un ralu de tiempu inviértese la direccióndireición del cambéu retornando'l sistema a la condición inicial. En sistemes fisiolóxicos la retroalimentación positiva ye menos común que la negativa, sicasí, ye bien importante en numberosos procesos. Como exemplos, puede citase el cuayamientu d'el sangre, la xeneración de señales nervioses (concentración de sodiu hasta xenerar el [[potencial d'acción]]), los estróxenos y l'ovulación, la lactancia y les contraiciones del partu.
 
=== Homeostasis de la glucemia ===
Llinia 58:
Esti investigador británicu, formáu en [[Universidá de Cambridge|Cambridge]] en bioloxía y en [[antropoloxía]], marcó pautes y nuevos enfoques que tescendieron a otros campos disciplinarios como la [[filosofía]] y la mesma [[epistemoloxía]]. Incluyó esti conceutu pa esplicar los fundamentos epistemolóxicos que propón. Anota lo siguiente:
 
{{cita|Falemos agora sobre'l problema d'estudiar la homeostasis comunicacional d'una constelación familiar. En términos xenerales, paeznos que les families que tienen miembros esquizofrénicos conocíos son estrechamente homeostátiques. Tou sistema vivu sufre cambeos en tou momentu y día tres día, de cuenta que ye concebible representar esos cambeos por aciu sinuosidades d'una curva nun gráficu multidimensional (o "[[espaciu fásico|espaciu de fase]]") nel que cada variable necesaria pa la descripción de los estaos del sistema ta representada por una dimensión del gráficu. Específicamente, cuando digo qu'eses families son ''estrechamente'' homeostátiques, quiero significar que les sinuosidades d'esi gráficu o d'un determináu puntu asitiáu nel espaciu de fase va tomar un volume relativamente llindáu. El sistema ye homeostáticu nel sentíu de que cuando s'avera a les llendes de les sos zones de llibertá, la direccióndireición de la so sienda va camudar de tal manera que les sinuosidades nunca van cruciar les llendes.}}
 
== Ver tamién ==