Diferencies ente revisiones de «John C. Calhoun»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 55:
== Primeros años na política ==
 
En [[1810]] Calhoum foi escoyíu como miembru de la [[Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos|Cámara de Representantes]] del [[Congresu Federal de los Estaos Xuníos]], na cual asumió'l rol de ''ferre'' (o favorable a la guerra) contra [[Gran Bretaña]] en [[1812]], so la direccióndireición de [[Henry Clay]]. Esti papel tuvo antecedíu pola so demanda pública de guerra en [[1807]] no que se conoció como l'Incidente Chesapeake-Leopard. Dempués de la guerra sofitó xuntu con Clay la emisión de [[bonos de guerra]] pa realizar grandes obres públiques nacionales. Col fin de fortalecer a la nación sofitó diverses midíes como l'establecimientu de [[Proteccionismo|tarifes proteccionistes]] col fin de fortalecer la industria nacional, la creación d'un bancu nacional pa los Estaos Xuníos, la realización de meyores internes y otres polítiques públiques que dempués refugaría.
[[Archivu:Floride Calhoun nee Colhoun.jpg|thumb|200px|La so esposa, [[Floride Calhoun]].]]
En [[1817]] el presidente [[James Monroe]] solicitó-y a Calhoun participar nel gobiernu como Secretariu de Guerra, cuidao que desempeñó hasta [[1825]]. Al cargu de los asuntos indíxenes de los [[Estaos Xuníos]], Calhoun desempeñó un rol fuertemente nacionalista. Magar lo anterior, los sos oponentes nel Congresu, moteyaos "[[vieyos republicanos]]", enfrentar atacando y apexando les midíes tomaes pa les operaciones y finances del departamentu. Calhoun asumió una postura reformista, sofitando la centralización y l'eficiencia nel departamentu al cargu de los asuntos indíxenes, pero'l poder lexislativo oponer a los sos intentos de reforma. La creciente frustración de Calhoun cola inacción que demostraba'l Congresu, les rivalidaes polítiques y la creciente ideologización del conflictu, llevar a impulsar la creación d'una nueva unidá alministrativa llamada [[Departamentu d'Asuntos Nativos]] en [[1824]]. El so nacionalismu tamién se manifestó col sofitu que brindó a Monroe interviniendo a favor de la firma del [[Compromisu de Misuri]], a pesar de les protestes de los dueños d'esclavos. Nesti sentíu Calhoun envaloraba qu'una continua crítica y baturiciu respecto de la tema de la esclavitú amenaciaría la Unión.
Llinia 81:
En respuesta a esta actitú, el [[Congresu de los Estaos Xuníos|Congresu Federal]] aprobó una llei conocida como la "''Force Hill''", pola cual autorizaba al presidente Jackson l'usu de la fuerza en casu de que fuera necesaria, pa faer cumplir les lleis federales. N'usu d'estes facultaes el presidente unvió a una fuerza de buques de guerra de la [[Armada de los Estaos Xuníos|marina de los Estaos Xuníos]] al puertu de [[Charleston (Carolina del Sur)|Charleston]]. Ante estos fechos la llexislatura estatal revocó la llei de nulidá. Les tensiones sía que non baxaron cuando dambes partes llegaron a un compromisu tarifario para [[1833]] propuestu por [[Henry Clay]], a prestu de Calhoun quien aquel día se desempeñaba nel Senáu.
 
Mientres esti periodu produció un recordáu incidente mientres la tradicional cena nel día de cumpleaños de Jefferson, el [[13 d'abril]] de [[1830]]. Como yera tradición, el presidente en concomitancia col entós [[Departamentu d'Estáu de los Estaos Xuníos|secretariu d'Estáu]] [[Martin Van Buren]], realizó un brinde onde atacaría la teoría de non aceptación de les lleis federales. Cuando llegó la vez del presidente pa realizar el brinde, alzó la so copa y miró en direccióndireición a Calhoun y dixo: "''La nuesa Unión… ¡tenemos que caltenela!''", ante lo cual Calhoun quien foi sosprendíu totalmente, respondió –cuidao que-y correspondía'l siguiente brinde- cola frase: "''¡La Unión, dempués de la nuesa llibertá más preciada!''". El quebre ente'l presidente y el so vicepresidente yera total.
 
== Nel Senáu ==