Diferencies ente revisiones de «Parla»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 314:
 
==== Aníu Verde ====
Ta formáu polos grandes parques y zones verdes qu'arrodien el conceyu. Empezando dende "el caballón de La Llaguna", al norte de la ciudá y en direccióndireición suroeste llegar al "parque de La Fonte" allugáu al pie de l'A-42. Siguiendo escontra'l sur y en cruciando "los dos parques de La Ermita", llegar al de "Castiella y Llión", que da pasu al "parque de Les Comunidaes" que ta estremáu en 2 zones, na segunda zona hai un circuitu pa cars, coches de radio control, etc. Dende esti postreru aportar a "la Devesa Boyal", anque se-y considera parte del anterior tamién ye conocíu popularmente como “Parque del Llagu”, con zona de pesca, circuitu pa bicis y zona de barbacoes. Y en direccióndireición noreste llegar al "gran parque de Parla Esti", pa siguir hasta "el Cuetu de la Cantueña", un espaciu protexíu pol so gran interés natural.<ref>[http://www.ayuntamientoparla.es/Plantilla_Texto/testu2/_t6YrmIZfS5zN2ef00B57MPmlQx7KiZPK1uNnNdomA-ugimvZcdtOR0XPWEeQg-7-Yb2jqsx2nrOLt3BpP0aF5w Conceyu de Parla Aníu verde]</ref>
 
== Demografía ==
Llinia 513:
* '''Ayuntamiento Viejo de Parla:''' Construyir a empiezos del sieglu XX, atópase allugáu na plaza de la Constitución, d'antiguo llamada plaza Mayor. Al llau esquierdu atópase la nueva see del Conceyu o [[Casa Consistorial]], inaugurar a principios de los 1990 siendo Alcalde José Manuel Ibáñez, un edificiu que consiguió'l Premiu Nacional d'Arquiteutura, y al llau derechu atopa la casa de Bartolomé Hurtado.
 
* '''Casa de Bartolomé Hurtado:''' Ye una de les cases más antigües de Parla construyir nel sieglu XVII (ente 1665 y 1670), tien más de 930 metros cuadraos, conocida como casa grande. El so dueñu, l'Arquiteutu Real [[Bartolomé Hurtado García]], construyir coles mires de pasar grandes temporaes de descansu nella. Tres la muerte del arquiteutu, en septiembre de 1698, la casa foi heredada por unu de los sos fíos, Agustín Hurtado Beloso, que según el testamentu tenía de caltenela y caltener l'escudu del Arquiteutu Real hasta la so muerte y dempués pasaría a manos de la hermandá de La nuesa Señora de la Soledá (''que naquella dómina referir a tolos vecinos de la villa de Parla'') tendríen que respetar la mesma obligación de caltenimientu y caltenimientu según la voluntá de la memories del so padre y asina asocedería en 1725 cuando'l so fíu morrió, pero debíu al gran costu de caltenimientu de la casa, nel añu 1747 la hermandá decidió vendela a Don José Curcio Palomberu Hurtado, coles mesmes condiciones que los propietarios anteriores, pero esti dexa de pagar añalmente en 1758, polo que la hermandá decide faer daqué, finalmente llegaría una sentencia y la casa vuelve a manos de la hermandá, que vuelven vendela en 1767 a Juan Díaz Villete.<ref>[https://web.archive.org/web/20141206235655/http://www.noticiasdetuciudad.com/default.asp?new=601 noticies de la to ciudá.com (Parla historia d'heriedu de la casa de Bartolomé Hurtado)]</ref> Nel añu 2005 la DirecciónDireición Xeneral de Patrimoniu aprueba cofinanciar la rehabilitación de la casa que s'atopa en proyeutu de restauración, que recuperara'l so lladriyu toledanu y piedra, recuperando la so estética orixinal, l'edificiu preve que va ser utilizáu como muséu arqueolóxicu de Parla.<ref>[http://www.restaurantelinares.com/revista8.pdf PDF de la Revista CO.AS.PA de Parla]</ref>
 
* '''Antigua Escuela de Parla:'''<ref>[https://blogue.turvip.com/ciudá/parla/ Patrimoniu de Parla]</ref>Conocida popularmente como ''Escuela Aguirre'',<ref>[http://historiasapp.com/s/escueles-aguirre.bnwh historia escuela-Aguirre Parla]</ref> anque nun principiu yeren conocíes como ''Escuela Lope de Vega'', foi construyida a principios del sieglu XX, cuando Balbino Bermeyu yera Alcalde de Parla. L'edificiu cuntaba con dos módulos con aules estremaes pa neños y neñes, aseos y despachu pal profesoráu. El so estilu encontar nel denomináu arte Toledano, consta d'una portalada suxeta por delles columnes de madera, pensáu pa protexer de l'agua y dos chimenees a lo alto pa calecer les aules, nos llaterales del edificiu atopaben les puertes d'accesu a les distintes aules, nel añu 1941 l'edificiu sufrió una rehabilitación pa reparar los daños que se produxeren tres la Guerra Civil.<ref>[http://www.unaventanadesdemadrid.com/comunidá-de-madrid/parla.html#pie-derechu Patrimonio Edificio de Parla]</ref> Yera la principal de les antigües escueles nacionales locales de la dómina, que s'arrexuntaben nes entós esistentes en C/ S. Roque, Caleyón de los Fuexos, Rubical, Fuentebella y Villa Juventus. Mientres los últimos años del sieglu XX foi la Biblioteca Municipal de Parla, hasta que nel añu 2000 convertir en Centru de Formación y Representación de les Artes Escéniques (conocíu como Laboratorio Escena Sur). Cada añu acueye la representación del popular Belén Viviente, ta asitiada na plaza de la Guardia Civil.
Llinia 566:
Parla cuenta con munches tiendes asitiaes nel centru urbanu y dellos centros comerciales y d'ociu per diversu zones de la ciudá. Nel centru de Parla, la zona con más tiendes y comercios ye la Cai Real y la Cai Pintu, que traviesa'l conceyu de norte a sur. Gran parte d'estes cais ye piatonal, lo que fai más cómodu'l dir de compres a cuerpu. Otra zona céntrica comercial ye la cai Reina Victoria.
 
En direccióndireición Fuentebella atopar col primer centru comercial "'''Merca 2 Parla'''", inauguráu en 1985, cuenta con un Hiper Parla, restoranes, delles tiendes ya inclúi un mercáu tradicional. Nes contornes de Parla direccióndireición Pintu, ta "'''El Ferial'''", inauguráu en 1995, cuenta con un [[Carrefour (multinacional)|Carrefour]], dellos restoranes, y tiendes de ropa. Y d'últimes inauguráu n'avientu de 2009 el nuevu centru comercial y d'ociu "'''Parla Natura'''", asitiáu nel nuevu parque empresarial, al que se llega pola A42, cuenta con un [[Decathlon (empresa)|Decathlon]] y delles tiendes al campu.<ref>[http://www.anuarieco.lacaixa.comunicacions.com/java/X?cgi=_WWW&frame=toto&file=/caixa/anuari99/centros/centros12.htm Centros comerciales de Madrid (Parla)]</ref> Espérase qu'estos 2 últimos centros comerciales realícese-yos una ampliación nun futuru próximu que yá esta so proyeutu, al igual que s'espera la construcción d'un nuevu centru comercial aprobáu en proyeutu dende payares de 2011, va tar asitiáu en Parla Este y va estremase en 2 zones cultural y d'ociu.<ref>[http://www.ayuntamientoparla.es/Plantiyes_Noticia/Noticia/_t6YrmIZfS5wHuaqCaugyebwLu8L27eKa Conceyu de Parla noticies aprobáu'l proyeutu del nuevu centru comercial de Parla Esti]</ref>
 
=== Centros Deportivos ===
Llinia 592:
! align="left" |''' Centru hospitalariu o de salú'''
!<center>''' Tipu '''</center>
!<center>'''DirecciónDireición'''</center>
!<center>'''Telefono'''</center>
|-
Llinia 767:
 
== Universidá Nacional d'Educación a Distancia ==
Parla ye see alministrativa del Centru Acomuñáu Madrid Sur de la UNED, integráu nel Campus Sureste. La presencia en Parla remontar al cursu 1984-85. En marzu de 2011 quedó constituyíu'l Centru Acomuñáu Madrid Sur, con Aules Universitaries nos distintos conceyos; Alcorcón, Fuenlabrada, Xetafe, Leganés, Móstoles, Parla, Pintu y Valdemoro. La ufierta formativa de la UNED atópase partida ente los distintos Aules, y la direccióndireición alministrativa y see en Parla (Centro Javier Tusell, calle Pintor Rosal s/n). El Centru Acomuñáu Madrid Sur cunta na actualidá con más de 8000 alumnos matriculaos, tando más de 500 matriculaos en Parla.
 
La ufierta formativa de Parla ye la siguiente:
Llinia 782:
-UNED Senior
 
La UNED atópase na primer planta y dispon de 9 aules distribuyíes en dos pasiellos, aseos (femenín, masculín y minusválidos), la sala de Xuntes, el Salón d'Actos con capacidá pa 80-90 persones, una sala de llectura con capacidá pa 50-60 puestos, un despachu de tutores y los despachos pal personal d'alministración y servicios y la DirecciónDireición del centru.
Na planta baxa esisten cuatro despachos intercomunicados dende los que se lleva a cabu'l programa d'orientación pal empléu y asistencia pal autoempleo (OPEA) empobináu a demandantes d'empléu y subvencionáu pola Comunidá de Madrid, y puestu en marcha'l cursu pasáu a iniciativa del centru acomuñáu de la UNED en Madrid.