Diferencies ente revisiones de «Subducción»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 19:
=== Fuerces gravitacionales ===
 
Son en realidá les diferencies nes fuerces gravitacionales unu de los principales factores a la hora que se promueva la subducción, y son el mesmu pesu de les plaques. La flotabilidá, que depende directamente de la densidá de les plaques, ye opuesta a la direccióndireición de la fuerza gravitacional, polo tanto a mayor fuerza gravitacional menor va ser la flotabilidá. Polo xeneral la corteza oceánica ye más trupa que la corteza continental; esto ye por cuenta de la so composición química. La corteza oceánica constituyida por roques básiques y ultrabásicas, como gabros, dunitas y basaltos (roques riques en fierro, magnesiu, cromu y distintos elementos pesaos), ye muncho más pesada comparada cola corteza continental conformada por roques entemedies y acedes como andesitas, granitos y riolitas (roques riques en sodiu, potasiu y aluminiu).
 
Non toes los marxes converxentes son zones de subducción: si la densidá ente los dos plaques ye bien asemeyada, en cuenta de subducción va haber "obducción".
Llinia 27:
 
=== Ángulos altos de subducción ===
Ángulos altos de subducción, hasta d'inclusive de 90 graos en delles partes del mundu, van xenerar condiciones superficiales bien específiques. El meyor de los exemplu ye'l choque ente la placa del Pacíficu y la placa de Filipines. Equí la velocidá de descensu ye mayor a la velocidá horizontal xenerada pol emburrie; esto causa que la placa del Pacíficu recule xenerando un esfuerzu en direccióndireición opuesta a la direccióndireición del emburrie xeneráu pola dorsal. Esto xenera una cuenca tres-arcu, un ambiente distensivo que ye la que causa la subducción ente la placa de Filipines y la placa euroasiática. La llende activa xustu nesta zona d'altu ángulu de subducción adquier una forma convexa; quier dicir que podemos definir la forma de la llende pa predicir l'ángulu de subducción (por casu la subducción ente la placa escocesa y la suramericana). Nestes zones ye posible estremar arcos remanentes.
 
=== Ángulos baxos de subducción ===