Diferencies ente revisiones de «The Apartment»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
{{película}}
'''''The Apartment''''' (n'[[España]], '''''L'apartamentu'''''; n'[[Arxentina]] y en [[Méxicu]], '''''Pisu de solteru''''') ye una película [[Estaos Xuníos|estauxunidense]] de [[1960]] producida y empobinada por [[Billy Wilder]], con [[Jack Lemmon]] y [[Shirley MacLaine]] nos papeles principales. Ganó cinco [[premiu Óscar|Oscar]]: al meyor direutor, al meyor montaxe, a la meyor película, a la meyor direccióndireición d'arte y al meyor guión orixinal, pero nin Jack Lemmon nin Shirley McLaine, ganaron el Oscar, solo fueron nomaos. El filme ta calteníu nel [[National Filme Registry|archivu]] de la [[Biblioteca del Congresu de los Estaos Xuníos]].
 
La hestoria que se cunta inspirar en parte nel guión qu'escribiera [[Noël Coward]] pa la película de 1945 ''[[Curtiu alcuentru]]'', que yera una ampliación de la so obra de teatru nun solu actu ''Still Life'', de 1936. Esta foi la sesta película de Wilder dempués de "Some Like It Hot", paecida a la so predecesora, un ésitu comercial y de crítica, que produció ganancies en taquilla de 25 millones de dólares. Esta película foi la base del musical de Broadway "Promises, Promises" (Promeses, Promeses), col llibru de [[Neil Simon]] y música de [[Burt Bacharach]] y [[Hal David]].
Llinia 15:
Mentanto, Bud afayó la situación ente Sheldrake y Fran. Estrozáu, entabla contactu con una muyer nun chigre y llevar a la so casa. Cuando entren nel apartamentu, atopa a Fran na so cama, vistida pero inconsciente por una sobredosis de pastillas. Pide ayuda al so vecín, el Dr. Dreyfuss, p'alicar a Fran ensin tener qu'avisar a les autoridaes, y fai-y creer qu'él y Fran son amigues qu'aldericaren por daqué tan risible qu'él non lo tomó en serio, y por eso taba con otra muyer mientres ella intentaba suicidase. Esto nun resulta sorprendente pal Dr. Dreyfuss nin pa la so esposa, que consideren a Bud un playboy muyeriegu, a xulgar pol incesante ruiu que vien de el so apartamentu a toes hores. Fran pasa un par de díes recuperándose nel apartamentu, mientres Bud entretener y procura distrayela de cualquier pensamientu morboso a base d'inacabables partíes de gin rummy.
 
Por cuenta de la so ausencia, Karl Matuschka (Johnny Seven), el cuñáu de Fran, presentar na oficina buscándola, pero nin ella nin Bud tán ellí; sicasí, unu de los executivos usuarios del apartamentu atopara a Fran na cama'l día anterior cuando se pasó pellí esperando poder utilizalo, y comentar con otros colegues. Resentíos con Bud porque agora nun-yos dexa usar l'apartamentu, da-y al cuñáu la direccióndireición onde puede atopar a Fran. Bud ye de nuevu quien sufre les consecuencies, y Karl cute un par de vegaes a Bud na cara. Fran besa a Bud, estimada porque ésti nun afayó ante Karl el so affair con Sheldrake, y Bud, entendiendo qu'ella s'esmolez por él, diz-y que los golpes nun-y dolieron nada.
 
Sheldrake premia a Bud con otru ascensu, y despide a la señorita Olsen por haber espuestu ante Fran el so historial de conquistes. Sicasí, la secretaria véngase cuntándo-ylo a la so muyer, que darréu lo echa de casa. Sheldrake treslladar a una habitación nel so ximnasiu, y decide qu'agora puede siguir alantre na so relación con Fran en vista de la so recuperada soltería. Cuando Sheldrake píde-y a Bud la llave del so apartamentu pal día de Nuechevieya, Bud negar y abandona el trabayu. Sheldrake cuntar a Fran na fiesta d'Añu Nuevu a la qu'asisten dambos, y Fran por fin dase cuenta de que Bud ye quien realmente l'ama. Fran abandona a Sheldrake metanes la fiesta y cuerre escontra l'apartamentu de Bud. Cuando ta llegando a la puerta, oi un ruiu fuerte, asemeyáu a un disparu. Tarreciendo que Bud háyase disparáu, Fran aporrea la puerta y llapada a berros: ¡Mr. Baxter!. Bud abre la puerta mientres sostien una botella de xampán recién abierta, y fai pasar a Fran al apartamentu. Ellí atrópense caxes preparaes pa una mudanza a otru trabayu n'otra ciudá, pero Fran diz-y que por fin ye llibre, y siéntase al so llau con una baraxa de cartes. Mientres corten el mazu de mano otra partida de gin rummy, Bud diz-y que l'ama, que ta locamente namoráu, a lo qu'ella respuende, apurriéndo-y la baraxa con una sorrisa radiante: “Nun diga más y xuegue”.