Diferencies ente revisiones de «Muses»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina nueva: {{Mitoloxía_Griega}} 200px|thumb|left|Les Muses y Apolu Musaxeta Les '''muses''' son nueve divinidaes que personifiquen el camín pal correutu desendolcu de le...
Llinia 1:
{{Mitoloxía_Griega}}
 
[[ImageImaxen:Musas.jpg|200px|thumb|left|LasLes MusasMuses y Apolu Musaxeta]]
 
LasLes '''musasmuses''' son nueve divinidaes que personificanpersonifiquen el camín pal correutu desendolcu de lasles artes mayores ouo del [[Mitu]]. Seguramente seyan d'orixe preolímpicu y poro hai duasdos versiones pa la súaso nacencia. La que basa l'escomienzu de lasles musasmuses nos AntigosAntiguos Tiempos fala de que son fíasfíes d'[[Uranu]] y [[Gaia]]; seyendosiendo asina deidaes primordiales. Pero, al igual que colascoles [[Las Moiras|MoirasMoires]], los griegos adautorunlasadautaonles al nueunuevu [[panteón]] faciéndolasfaciéndoles fíasfíes de [[Zeus]] y [[Mnemosine]] -la Memoria-. Asina pa facelasfaceles más olímpicasolímpiques xuniórunlasxunieronles al cortexu d'[[Apolu]] quien tomara con ellaselles el nome y la figura d'Apolu Musaxeta.
 
Hai distintasestremaes variedaes nel númberu de las musasmuses, lasles más antiguasantigüen fálannosfálennos de trestrés, outrasotres dicen que siete -[[Sicilia]] y [[Lesbos]]- en consonancia col númberu de [[planeta|planetes]]s clásicos; formando asina la conocida teoría griega de la l'harmonía musical del [[Universu]]; por embargosicasí'l númberu clásicu de MusasMuses ye'l de nueve que lu fixo [[Hesíodu]] na [[Teogonía]].
==Las Musas clásicas==
 
#'''[[Calíope]]''', la primera ente toas asiste a los reis y curia de la poesía épica.
==Les Muses clásiques==
#'''[[Clío]]''', la [[Hestoria]]; represénta-yla con un rollu d'escritura ente las manos.
#'''[[ÉratoCalíope]]''', la deprimera laente poesíatoes amorosa;asiste apaeza conlos unareis [[llira]]y oucuria conde [[Eros]]la a lospoesía píasépico.
#'''[[EuterpeClío]]''', la [[flautaHestoria]]; represéntala con un rollu d'escritura ente les manes.
#'''[[MelpómeneÉrato]]''', de la [[traxedia]]poesía amoroso; representadaapaez con una mázcara[[llira]] tráxicao ycon la[[Eros]] a los mazapies.
#'''[[Euterpe]]''', la [[xiblata]].
#'''[[Melpómene]]''', la [[traxedia]]; representada con una mázcara tráxica y la maza.
#'''[[Polimnia]]''', la [[pantomima]]; apaez con pose meditabunda sobre los coldos y un deu na boca.
#'''[[Talía]]''', la comedia; una moza que se ríiri con corona de yedra, con mázcara de comedia y un bastón de pastorepastor.
#'''[[Terpsícore]]''', la [[danciadanza]] y la poesía llixeralixero. Diba con una llira acompangandu acompangando a un coru de música de danciantesdanzantes.
#'''[[Urania]]''', l'[[astronomía]].
 
A estasestes nueve musasmuses clásicasclásiques [[Platón]] incluyóuincluyó una más, [[Safo]]; conocida dende entóncenesentós como la décima musa.
 
[[Categoría:Divinidaes alegóricasalegóriques griegasgriegues]]
 
[[ar:إلهات الإلهام]]