Diferencies ente revisiones de «Tiristor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
{{Ficha de componente electrónicu |componente =
Tiristor (SCR)
|semeya = Thyristors thyristoren.jpg
|foto_comentario = Dos tiristores de distinta potencia.
|tipu = [[Semiconductor]]
 
|principiu_de_funcionamientu =
|invencion =
|primer_produccion =
|simbolo =[[Archivu:Thyristor circuit symbol ye.jpg|140px]]
|terminales = [[Ánodu]], [[Cátodu]] y [[Compuerta]]
}}
 
El '''tiristor''' ([[Idioma griegu|gr.]]: ''puerta'') ye una familia de [[componentes electrónicos]] constituyíu por elementos [[semiconductor]]es qu'utiliza [[realimentación]] interna pa producir una conmutación.<ref>[https://books.google.es/books?id=77sPBAAAQBAJ&pg=PT39&dq=Denominar+componentes+electr%C3%B3nicos&hl=ye&sa=X&vei=0ahUKEwjW5b6395DLAhXCvBQKHeofBI4Q6AEIJTAA#v=onepage&q=Se%20denominen%20componentes%20electr%C3%B3nicos&f=false ''Montaxe de componentes y periféricos microinformáticos. IFCT0108,'' en Google llibros]</ref> Los materiales de los que se compon son de tipu semiconductor, esto ye, dependiendo de la temperatura a la que s'atopen pueden funcionar como aislantes o como conductores. Son dispositivos unidireccionales (SCR) o bidireccionales (Triac) o (DIAC). Emplégase xeneralmente pal control de [[potencia eléctrica]].
 
Pa los SCR el dispositivu consta d'un ánodu y un cátodu, onde les uniones son de tipu P-N-P-N ente los mesmos. Por tantu puede modelase como 2 transistores típicos P-N-P y N-P-N, por eso dizse tamién qu'el tiristor funciona con tensión realimentada. Créanse asina 3 uniones (denominaes J1, J2, J3 respectivamente), el terminal de puerta ta a la unión J2 (unión NP).
 
Delles fontes definen como sinónimos al tiristor y al [[rectificador controláu de siliciu|rectificador controláu de siliciu (SCR)]];<ref>Christiansen, Donald; Alexander, Charles K. (2005); ''Standard Handbook of Electrical Engineering (5th ed.)''. McGraw-Hill, ISBN 0-07-138421-9</ref> Anque en realidá la forma correcta ye clasificar al SCR como un tipu de tiristor, al par que los dispositivos [[DIAC]] y [[TRIAC]].
Llinia 47:
Los tiristores pueden ser usaos tamién como elementos de control en controladores aicionaos por ángulos de fase, esto ye una [[modulación (telecomunicación)|modulación]] por anchu de pulsos pa llindar la tensión en corriente alterna.
 
En circuitos dixitales tamién pueden atopase tiristores como fonte de [[enerxía]] o potencial, de forma que pueden ser usaos como interruptores automáticos magnetu-térmicos, esto ye, pueden atayar un [[circuitu eléctricu]], abrir, cuando la intensidá que circula por él entepásase d'un determináu valor. D'esta forma atáyase la corriente d'entrada pa evitar que los componentes na direccióndireición del fluxu de corriente queden estropiaos. El tiristor tamién puede usase en xunto con un [[diodu Zener]] agabitáu a la so puerta, de forma que cuando la tensión d'enerxía de la fonte supera la tensión del zener, el tiristor conduz, encurtiando la tensión d'entrada proveniente de la fonte a tierra, fundiendo un [[fusible]].
 
La primer aplicación a gran escala de los tiristores foi pa controlar la tensión d'entrada proveniente d'una fonte de tensión, como un [[enchufe]], por casu. A empiezu de los ’70 usáronse los tiristores pa estabilizar el fluxu de tensión d'entrada de los receptores de [[televisión]] en color.