Diferencies ente revisiones de «Zona intertropical»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 26:
{{AP|Meteoroloxía tropical}}
 
Los climes de la zona intertropical son isotermos, esto ye, que presenten escases variaciones de temperatures a lo llargo del añu (de 2 a 5&nbsp;°C). Sicasí, les amplitúes térmiques diaries son enforma mayores que les amplitúes añales de les medies mensuales y pueden llegar hasta los 10 a 15&nbsp;°C. Esta amplitú diaria deber a la duración similar del día y de la nueche: [[Alejandro de Humboldt|Humboldt]] referir a la zona intertropical americana como les rexones equinocciales del Nuevu Continente, lo cual significa que nestes rexones la duración del día y de la nueche ye bien similar a lo llargo del añu.<ref>HUMBOLDT, Alejandro y BONPLAND, A. ''Viaxe a les rexones equinocciales del Nuevu Continente (1799-1804)''. Caracas: Ediciones del Ministeriu d'Educación, DirecciónDireición de Cultura y Belles Artes. 5 tomos, 1956. La primer edición en francés publicar ente 1808 y 1834.</ref> Como resulta lóxicu, si mientres les 12 hores de sol (aprosimao) les temperatures pueden llegar a xubir abondo, lo llargo de la nueche intertropical da orixe a un notable descensu de les temperatures por irradiación. Dientro de la zona intertropical, ye l'agua y non la temperatura, l'elementu climáticu que presenta mayor variabilidá añal. Ello ye que como los climes isotermos nun presenten verdaderes estaciones térmiques a lo llargo del añu, ye la distinta pluviosidá tantu nel espaciu como nel tiempu, la que da orixe a distintos tipos climáticos intertropicales. La estacionalidad pluviométrica, esto ye, la distinción de los meses en secos y húmedos acordies con el [[índiz xerotérmico de Gaussen]], dexa estremar los distintos tipos climáticos nes tierres baxes (hasta casi los 1.000&nbsp;[[msnm]]), según la clasificación climática de Köppen. En resume, la característica climática más importante de la zona intertropical ye la so estraordinaria estabilidá a lo llargo del tiempu, como lo demuestra la presencia na actualidá de [[felechu|felechos]] arborescentes, plantes bien primitives que nun sufrieron cambeos evolutivos importantes dende la Era Primaria, tal como puede trate na imaxe.
 
== Tipos climáticos na zona intertropical ==
Llinia 98:
 
== Bibliografía ==
* HUMBOLDT, Alejandro y BONPLAND, A. ''Viaxe a les rexones equinocciales del Nuevu Continente (1799-1804)''. Caracas: Ediciones del Ministeriu d'Educación, DirecciónDireición de Cultura y Belles Artes. 5 tomos, 1956. La primer edición en francés publicar ente 1808 y 1834.
* RÖHL, Eduardo. ''Hestoria de les ciencies xeográfiques de Venezuela (1498-1948)''. Caracas: Edición d'Héctor Pérez Marchelli, Talleres Gráficos Cromotip, 1990.
* LLEE, D. H. K. ''El clima y el desenvolvimientu económicu nos Trópicos''. Méxicu: O.T.Y.H.A., 1968.