Diferencies ente revisiones de «François Duvalier»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Iguo apostrofación
Llinia 2:
{{referencies|t=20160926|medicina}}
 
'''François Duvalier''' ({{AFI-fr|fʁɑ̃swa dyvalje}}), conocíu col nomatu de '''Papa Doc''' ([[Puertu Príncipe]], [[Haití]], [[14 d'abril]] de [[1907]] - [[21 d'abril]] de [[1971]]), foi un médicu y [[políticu]] [[Haití|haitianu]], presidente constitucional del so país a partir de [[1957]] y darréu, dende [[1964]] y hasta la so muerte en [[1971]], [[dictador]] de d'[[Haití]] en calidá de [[presidente]] vitaliciu. Foi asocedíu pol so fíu [[Jean-Claude Duvalier]].
 
== Biografía ==
 
Duvalier nació en [[Puertu Príncipe]], la capital de d'[[Haití]], nel senu d'una familia humilde d'[[Agricultura|agricultor]] orixinarios de la islla de [[Martinica]]. A pesar d'ello, consiguió empezar los sos estudios de [[Medicina]] (d'ende'l so llamatu de "Papa Doc"). Por cuenta de los sos llabores médicos na llucha contra'l [[tifus]], el [[paludismu]] y otres [[enfermedaes tropicales]] cola xente más desfavorecida, algamó una gran considerancia y notoriedá nel país. En [[1939]] casóse con [[Simone Duvalier|Simone Ovide]] y en [[1946]] apuerta a direutor xeneral del Serviciu Sanitariu Nacional. En [[1949]] pasó a ser Ministru de Sanidá y de Trabayu. En oponiéndose al [[golpe d'Estáu]] que llevó a cabu [[Paul Eugène Magloire]] vese obligáu a escondese y a pasar a la clandestinidá hasta que se proclama una amnistía en [[1956]].
 
== Primer victoria eleutoral ==
Llinia 25:
A otru día l'Exércitu dominicanu movilizó a les tropes escontra la frontera con [[Haití]] y parte de l'artillería pesao de les sos Fuerces Armaes foi unviada per vía marítima hasta'l puertu de [[Barahona (República Dominicana)|Barahona]], próximu a la frontera.
 
Depués d'acusaciones y contra-acusaciones, el Conseyu de Seguridá de la ONU condergó l'actitú de d'[[Haití]] con 16 votos y 2 astenciones. Una comisión llegó a [[Puertu Príncipe]] pa investigar la situación y el Gobiernu haitianu comprometer a respetar les garantíes diplomátiques.
 
== Afianzamientu nel poder ==
Llinia 34:
== Proclamación como presidente vitaliciu ==
 
Les presiones internacionales contra François Duvalier fixéronse más fuertes mientres la presidencia de [[John Fitzgerald Kennedy]] n'[[Estaos Xuníos]], por cuenta de la evidente apropiación de les ayudes internacionales recibíes por [[Haití]]. Esta ayuda suspendióse oficialmente en [[1962]], pero tres la muerte del presidente Kennedy (que Duvalier achacaba a una maldición qu'él mesmu había llanzáu) la tensión afloxóse abondo. L'alministración estauxunidense cuntó que yera necesaria la presencia d'un gobiernu claramente anticomunista como yera'l de d'[[Haití]] pa compensar la creciente influencia de [[Cuba]] nos países y colonies del [[Caribe (rexón)|Caribe]].
 
A mediaos de la [[década de 1960]] taba abondo claro que Duvalier nun tenía nenguna intención de dexar el poder. Modificó personalmente la Constitución y en [[1961]] volvió resultar escoyíu nes [[Referéndum presidencial d'Haití de 1961|eleiciones]] por seis años más: l'escrutiniu oficial señaló 1.320.000 votos a favor de Duvalier y nin unu solu en contra. Se autoproclamó presidente vitaliciu en [[1964]] con poderes absolutos, faciendo votar una nueva [[Constitución]] nuna Asamblea Nacional compuesta por diputaos qu'él mesmu nomaba a deu. Un mes dempués, en [[xunu]] de [[1964]], [[Referéndum constitucional d'Haití de 1964|foi refrendáu]] pol pueblu como Presidente vitaliciu con derechu a socesión.