Diferencies ente revisiones de «Alcalá de Guadaíra»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 8:
Alcalá de Guadaíra asitiar na contorna de [[Los Alcores]] al igual que [[Carmona]], [[El Viso del Alcor]] y [[Mairena del Alcor]]. [[Los Alcores]] constitúin una elevación en forma de pandu inclináu de poco altor que se llevanta metanes la [[Depresión del Guadalquivir]] na provincia de Sevilla. A la so mesma vegada, estos conceyos pertenecen alministrativamente a dos comarca distintes, nel casu de Alcalá de Guadaíra pertenez tamién a la [[Contorna metropolitana de Sevilla]]. Ye la mayor población de [[Los Alcores]] y la tercera tantu de la área metropolitana como de tola provincia, tres la mesma capital y la vecina [[Dos Hermanas]].
 
Cuenta con un patrimoniu histórico y natural de considerable interés, onde destaca'l so castiellu, d'orixe [[almohade]] y con posteriores reconstrucciones y ampliaciones [[Reinu de Castiella|cristianes]], según un importante espaciu natural articuláu a lo llargo de les riberes del [[ríu Guadaíra]] - pertenecientes dend'avientu de 2011 a la [[Rede d'Espacios Naturales Protexíos d'Andalucía]], so la figura de protecciónproteición de [[Monumentu Natural]] - y los sos molinos fortificaos, onde resalta'l conocíu parque y pinar d'[[Parque natural de Oromana|Oromana]], y la perimportante zona arqueolóxica de Bimba, onde se topen dellos [[dólmen]]es.
 
== Historia ==
Llinia 28:
=== Al-Andalus ===
 
[[Archivu:Fortaleza mozárabe Alcalá de Guadaíra.JPG|thumb|[[Torreón|Torreón]] de la [[Fortaleza (arquiteutura)|fortaleza]] de Alcalá.]]
 
Na [[batalla del Guadalete]], perdió'l [[Monarca|rei]] [[Rodrigo]] el so [[monarquía|reino]]. Tres una rápida conquista basada nos tratos y alcuerdos, impúnxose'l dominiu árabe na península, dómina de la cual provien l'actual nome de la llocalidá, Alcalá de Guadaíra, que deriva de ''Qall'at Yâbir'' (Qalat Chabir) xuntu cola denominación del ríu Guadaíra ''Wadi Ayra'' (Wadi roxura). La so importancia derivó d'atopase nun encruz de caminos, lo mesmo que de ser parte del cinturón defensiva de Hispalis.