Diferencies ente revisiones de «Mitoloxía griega»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{Mitoloxía Griega}}
La '''mitoloxía griega''' recueye lasles hestoriashestories, ritos y festividaes de la reloxosidárelixosidá estinta de l'AntigaAntigua [[Grecia]]. Tolos datos que recueye esta mitoloxía tantán amestaos ente lasles tradiciones orales y los escritos, superponiéndose a lulo llargullargo d'una civilización que s'espardiéuespardió permuitopermunchu nel tiempu; creyando davezodavezu confusiónalloriu ente unos y outrosotros presonaxespersonaxes asina como lasles súassos alvocaciones que tamién cambeabancamudaben dependiendo de la rexón helénica ouo del momentu hestóricu.
 
La relixosidá antigaantigua griega yera antropomórfica, siendo representadasrepresentaes lasles divinidaes con apariencia, xeitos y costumesvezos humanashumanos; cuntando con una propia [[xenealoxía mitolóxica griega|griega]] intrincada y dacuando escura.
Pero, tamién ye ciertu que la relixosidá d'esta cultura y el papel que representaba cada una de las divinidaes dan una semeya perimportantes del estadiu hestóricu y cultural de los pueblos helénicos nun intre dao y son de gran interés para la [[Historia|ciencia hestórica]].
 
Asinamesmo a traviés de los sous mitos esti pueblu representaba las fuercias de la Natura colos dieuses asina como las estrellas y la súa posición nel firmamentu. Pero tamién reconocías el procesu hestóricu y asociaban la mutabilidá del decursu hestóricu colas tres edaes de los dieuses, los cualos facían xurdire toos de Gaia la tierra, rellacionada colas mais fértiles del [[Neolíticu]]; y a esta al empar del Caos.
Pero, tamién ye ciertu que la relixosidá d'esta cultura y el papel que representaba cada unacaúna de lasles divinidaes dan una semeya perimportantesperimportante del estadiu hestóricu y cultural de los pueblos helénicos nun intre dao y son de gran interés parapa la [[Historia|ciencia hestórica]].
El papel de dieuses como [[Hécate]] ou [[Gaia]] y la súa importancia nun momentu ou outru tamién son d'utilidá pa comprender la evolución cultural de los pueblos que conformaron sol exonóme romanu de griegos un enxeme cultural nel Mediterráneu oriental y que son base de gran parte de la cultura nomada ocidental.
 
AsinamesmoAsinamesmu aal traviés de los soussos mitos esti pueblu representaba lasles fuerciasfuercies de la Natura colos dieusesdioses asina como lasles estrellasestrelles y la súaso posición nel firmamentu. Pero tamién reconocíasreconocíes el procesu hestóricu y asociabanasociaben la mutabilidá del decursutrescursu hestóricu colascoles trestrés edaes de los dieusesdioses, los cualosque facíen facían xurdirexurdir toos de Gaia la tierra, rellacionada colascoles maismás fértiles del [[Neolíticu]]; y a esta al empar del Caos.
 
El papel de dieusesdioses como [[Hécate]] ouo [[Gaia]] y la súaso importancia nun momentu ouo outruotru tamién son d'utilidá pa comprender la evolución cultural de los pueblos que conformaron sol exonóme romanu de griegos un enxeme cultural nel MediterráneuMediterraneu oriental y que son base de gran parte de la cultura nomada ocidental.
 
[[Categoría:Mitoloxía griega]]