Diferencies ente revisiones de «Historia de Bulgaria»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 39:
Dende finales del sieglu {{SIEGLU|XIV}} hasta finales del sieglu {{SIEGLU|XVIII}}, Bulgaria nun esistió como estáu soberanu. En 1393, por voluntá del sultán de los turcos, el patriarcáu de la Ilesia de Bulgaria foi suprimíu y sometíu directamente al Patriarca de Constantinopla, lo que provocó que la Ilesia búlgara se helenizara y abandonara el [[eslavón]] nos sos ritos. L'aristocracia búlgara que sobrevivió a la conquista foi deportada a Anatolia o se convirtió al Islam. Sicasí, la mayor parte de los llabradores búlgaros caltuvieron la so relixón cristiana-ortodoxa, salvu nel suroeste del país, onde se concentró una minoría de conversos musulmanes –los pomacos. Los turcos instalar cola alministración nes principales ciudaes por tol país. Los otomanos convirtieron a Bulgaria nel [[Beylik|beyerlik]] de [[Rumelia|Rumili]], que yera rexíu por un [[beylerbey]] que moraba en [[Sofía]]. Esti territoriu, qu'incluyía [[Mesia|Moesia]], [[Tracia]] y [[Macedonia (rexón histórica)|Macedonia]], foi estremáu en dellos ''[[sanjak]]s'', cada unu de los cualos yera gobernáu por un [[Sanjak-bey|sanjakbey]], dependiente del beylerbey. Una parte importante de la tierra conquistada foi partida a'l siguidores del sultán, quien fundaron feudos directamente dependientes del sultán.
A partir de la segunda metá del sieglu {{SIEGLU|XVIII}} Rusia intervieno viviegamente nos Balcanes, primiendo al Imperiu otomanu nes sos fronteres, rompiendo l'aislamientu de los búlgaros. Mientres la guerra de 1768 los rusos travesaron Moldavia y Valaquia y aprucieron en Bulgaria, onde consiguieron la victoria militar de Chumla, obligando a los turcos a roblar la paz. El tratáu de Küçük-Kaynarca concedió a Rusia la protecciónproteición de los cristianos ortodoxos del Imperiu otomanu, lo que terminó convirtiéndose nuna escusa pa posteriores intervenciones ruses nos Balcanes. En 1829, la rebelión de los griegos llevó a los rusos a ocupar gran parte de Bulgaria y conquistar Adrianópolis. El tratáu de paz dexó a los rusos establecer un protectoráu sobre Moldavia y Valaquia. Sicasí, los búlgaros permanecieron so dominiu otomanu, anque la invasión rusa fomentó l'espertar nacionalista nos Balcanes.
Mientres esta dómina la burguesía búlgara, formada principalmente por comerciantes y artesanos, abrió les primeres escueles y publicó los primeros llibros en llingua búlgara. So la presión popular, la Ilesia recuperó la lliturxa n'eslavón, y contra la voluntá del Patriarca de Constantinopla, el sultán otomanu aceptó en 1870 la creación d'un patriarcáu búlgaru independiente. A pesar d'estes concesiones, la tensión nacionalista siguió n'aumentu: la llegada de numberosos refuxaos musulmanes procedentes de los territorios conquistaos per Rusia (tártaros de Crimea y circasianos del Cáucasu) provocó un creciente descontentu, mientres los nacionalistes búlgaros empezaben a entamase en Bucuresti.