Diferencies ente revisiones de «Magnoliophyta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 84:
Como en toles traqueofitas, el esporofito ye un "cormo" (con sistema vascular, raigañu y renuevu). Como en toles [[eufilofitas]], el renuevu del esporofito crez gracies a el so meristema apical, y ramifícase como un tarmu principal con cañes llaterales, y amás tien fueyes ("eufilos").
Como toles espermatofitas, tienen un ciclu de vida heterospórico y el gametofito desenvolver de forma endospórica (esto quier dicir qu'el esporofito da espores femenines dientro de les cualos desenvuélvese'l gametofito femenín, y espores masculines dientro de les cualos desenvuélvese'l gametofito masculín), los esporangios nacen siempres nes fueyes ("fueyes fértiles", los estames y los carpelus), y les fueyes fértiles siempres tán nuna estructura llamada flor (equí definida como una caña de crecedera llindada portadora de fueyes fértiles). Como en toles espermatofitas, el megasporangio (presente nel carpelu) produz una única megaspora que nunca lo abandona (megasporangio + megaspora + gametofito femenín + gameta femenina = óvulu). Como en toles espermatofitas, el microsporangio (o sacu polínicu, presente nel estame) produz nel so interior "granos de polen" (microsporas con un únicu gametofito masculín dientro) que son lliberaos al esterior a la espera de que los axentes esternos tresportar hasta les vecindaes del óvulu. Como en toles espermatofitas, el granu de polen al ser aguiyáu emite un tubu polínicu pa fecundar al óvulu.
La flor de angiosperma caracterizar por tener un pedicelo que naz na axila d'una bráctea, que remata nun receptáculu portador de los verticilos o espirales de sépalos los, pétalos, estames y carpelus nesi orde. Los sépalos los y pétalos son fueyes maneres non presentes nel restu de les espermatofitas. Polo xeneral los sépalos los''' son verdes y fotosintéticos, y tienen una función de protecciónproteición del brotu cuando la flor inda ta en formación, ente que los pétalos''' son vistosos y coloríos, y tienen una función d'atracción de los axentes polinizadores, polo xeneral animales. Polo xeneral los estames''' consten d'un filamentu y una antera, y l'antera tien 4 microsporangios (sacos polínicos) xuníos por texíu conectivu. El [[gametófito]] masculín ta amenorgáu a tres célules (dos son espermáticas y la tercer forma'l [[tubu polínicu]]). Polo xeneral los '''carpelus''' son fueyes zarraes que caltienen a los óvulos dientro, estremar nuna superficie preparada pa recibir al granu de polen llamada '''estigma''', un pescuezu ('''estilu''') preparáu pa faer crecer al tubu polínicu escontra los óvulos, y una cámara qu'alluga a los óvulos llamada '''ovariu'''. El gametofito femenín ("[[sacu embionario]]") polo xeneral ta amenorgáu a siete célules. Los óvulos tán xuníos a la paré del ovariu per aciu un texíu dacuando llamáu "llibradura", y la forma d'unión (o "tipos de placentación") ye útil pa la determinación de les families. Nun hai que confundir esta placentación cola llibradura que xune al embrión col gametofito femenín (característica de toles embriofitas).
Nes angiospermas produzse'l fenómenu de [[doble fecundación]]. Esto quier dicir que los dos nucleos espermáticos que llibera'l granu de polen fecunden unu al óvulu (produciendo'l cigotu que va dar el futuru esporofito adultu) y l'otru a una célula diploide, produciendo un texíu 3n (triploide) de reserva llamáu '''endosperma'''.
[[Archivu:Angiosperm life cycle diagram-es.svg|400px|center|thumb|Ciclu de vida.]]