Diferencies ente revisiones de «Brasil»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Sin resumen de edición
Llinia 47:
}}
 
El '''Brasil'''<ref>''[[Cartafueyu normativu: Nomes de los países del mundu y de les sos capitales y xentilicios|Cartafueyos Normativos. Nomes de los países del mundu y de les sos capitales y xentilicios]]'', [[Academia de la Llingua Asturiana]], 2010; ISBN 987-84-8168-500-8</ref>, oficialmente '''República Federativa do Brasil''', ye'l país más grande d'[[América del Sur]] y el quintu más grande y pobláu del [[mundu]], con 8,5 millones de km2 d'estensión y una población de más de 208 millones d'habitantes. La so capital nacional ye [[Brasilia]], que sustituyó a [[Rio de Janeiro]] en [[1960]], y la ciudá más poblada ye [[São Paulo]]. El país ta formáu por 26 estaos y un distritu federal, sodividíos en 5.570 conceyos. Ye'l país más grande que tien el [[Idioma portugués|portugués]] como llingua oficial, y ún de los más multiculturales y con mayor diversidá étnica del mundu.
 
Arrodiáu pol océanu Atlánticu al este, Brasil tien llendes7.491 km de costa, y llenda con toos menos dos de los países sudamericanos: [[Chile]] y [[Ecuador]]. Al norte llenda con [[Colombia]], [[Venezuela]], [[Guyana]], [[Surinam]] y [[Guyana Francesa]]; al sur [[Arxentina]], [[Uruguái]] y [[Paraguái]]; al este l'[[Océanu Atlánticu]] y al oeste [[Bolivia]] y [[Perú]]. La conca del [[ríu Amazones]] inclúi una xigantesca viesca tropical, bayurosa en recursos naturales y minerales, que ye l'hábitat de pueblos indíxenes que gocien de protección llexislativa.
 
El Brasil actual taba habitáu por bien de naciones tribales primero de que, en [[1500]], aportara a elli [[Pedro Álvares Cabral]], que reclamó les tierres nes que desembarcó pal [[Imperiu Portugués|Imperiu portugués]]. Siguió siendo una colonia d'esi país hasta [[1808]], cuando la capital del imperiu, nel contestu de les [[guerres napoleóniques]], foi treslladada de [[Lisboa]] a Rio de Janeiro. En [[1815]] la colonia foi elevada al estatus de reinu cola formación del [[Reinu Xuníu de Portugal, Brasil y Algarve]]. La independencia brasileña produciose en [[1822]] cola creación del [[Imperiu del Brasil]], un estáu xunitariu gobernáu por una monarquía constitucional y con un sistema parllamentariu. La ratificación de la primer constitución del país en [[1824]] llevó a la formación d'un parllamentu bicameral, niciu del actual Congresu Nacional. El país convirtiose nuna república presidencial en [[1889]], tres d'un golpe d'estáu. En [[1964]] xubió al poder una xunta militar, que gobernó el país hasta [[1985]]. L'actual constitución brasileña, aprobada en [[1988]], define'l país como una república federal democrática.
La so capital nacional ye [[Brasilia]], que sustituyó a [[Rio de Janeiro]] en [[1960]].
 
Brasil ye una potencia económica emerxente: tien l'octavu [[Productu Interior Brutu|productu interior brutu]] (nominal y en [[paridá de poder adquisitivu]]) del mundu, y suma a un sector agrícola perpotente un vigorosu sector industrial. Ye una potencia rexonal, considerada como una potencial superpotencia por dellos autores. Ye miembru fundador de les [[Organización de les Naciones Xuníes|Naciones Xuníes]], el [[G20]], el [[BRICS]], la [[Unasur|Xunión de Naciones Suramericanes]], [[Mercosur]], la [[Organización de los Estaos Americanos]], la [[Organización d'Estaos Iberoamericanos pa la Educación, la Ciencia y la Cultura]] y la [[Comunidá de Países de Llingua Portuguesa]].
 
== Política y gobiernu<ref>Los datos recoyíos nesti apartáu tán sacaos del ''Anuario Iberoamericano 2012'' del [[Real Instituto Elcano]] y l'[[Agencia Efe]]. Disponible en http://www.anuarioiberoamericano.es/</ref> ==