Diferencies ente revisiones de «Revolución Cultural»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 43:
Na segunda metá de [[1966]], la situación de caos estender por tol país. La educación quedó paralizada, y los guardias coloraos, entamaos al traviés de comités revolucionarios partíos por tola República Popular China, imponíen la so llei castigando a toos aquellos que fueren acusaos de derechiegos o revisionistes. Los incidentes y desordes xeneralizaos sosprendieron al propiu Mao, que vía cómo la situación escapábase-y de les manos. Pa xineru de [[1967]], Mao ordenó al exércitu qu'interviniera pa restaurar l'orde. Les actividaes de los guardias coloraos siguiríen, sicasí, hasta [[1968]].
 
Unu de los pocos altos cargos del partíu que se llibró de les purgues foi'l primer ministru [[Zhou Enlai]]. La so habilidá negociadora dexó-y mediar ente los guardias coloraos, que los sos escesos criticó, y l'exércitu. La protecciónproteición de Zhou Enlai salvó a munchos altos cargos del partíu, y n'especial del exércitu, de los ataques de los guardias coloraos, ente que'l so sofitu a Mao caltener al marxe de les crítiques.
 
Con Liu Shaoqi y Deng Xiaoping estremaos yá del poder, la llucha pol control del Partíu y l'Estáu fuera ganada por Mao y los sos siguidores. Pa ratificar la nueva situación convocóse un nuevu congresu del Partíu, el novenu de la so hestoria.