Diferencies ente revisiones de «Xaime I d'Aragón»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 90:
 
== Valoraciones ==
El reináu de Xaime I marcó la nacencia d'una conciencia territorial nos distintos reinos de la Corona d'Aragón, especialmente n'Aragón, Reinu de Valencia y nos condaos catalanes. Dos son los factores que contribuyeron a esti fechu: la normalización del [[Derechu]] y el tresformamientu de les [[Cortes d'Aragón (Antiguu Réxime)|Cortes]] nun órganu reivindicativo y representativo de la voluntá del reinu, actúen como catalizadores de la creación d'una conciencia diferenciadora de cada territoriu. Los ''[[Fueros d'Aragón]]'' promulgar nes cortes de [[Huesca]] (1247), sustituyendo a los distintos códigos locales del reinu. Los ''[[Usatges de Barcelona]]'', gracies a la protecciónproteición real, estender por tolos condaos catalanes (mediaos del sieglu XIII). La situación en Valencia foi distinta, cuidao que la oposición de la nobleza aragonesa al afitamientu del reinu fixo que los fueros valencianos (''Foris et consuetudines Valentiae''), otorgaos por Xaime I en [[1240]] nun trunfaren definitivamente hasta 1329. En 1244, Xaime I establez que'l ríu [[Cinca]] sería la divisoria ente Aragón y los condaos catalanes. De magar, les Cortes de cada territoriu axuntar de forma separada.
 
El reináu de Xaime I marcó tamién el desplazamientu del centru de gravedá de la monarquía escontra la mariña mediterránea. Asina, la Corte y la [[Cancillería real aragonesa|cancillería]] —base del actual [[Archivu de la Corona d'Aragón]]— establecer en [[Barcelona]].
Llinia 98:
* El matrimoniu del herederu de la Corona, Pedro, con [[Constanza II de Sicilia]], que daría un impulsu definitivu a la espansión mediterránea de la Corona d'Aragón, una vegada que la [[Reconquista]] en territoriu peninsular hubo concluyíu.
* L'impulsu dáu al comerciu y a la política norteafricana, incluyendo la redacción del ''Llibre del Consolat de Mar'', primer códigu de costumes marítimes.
* La protecciónproteición dada a los [[xudíu]]s.
* Les reformes monetaries, cola introducción del [[gruesu]] de Montpellier y la creación de monedes propies nos reinos de Valencia y Mallorca.
* La intervención na normalización xurídica, sofitando a figures como [[Raimundo de Peñafort]] o [[Vidal de Canellas]] ya impulsando el [[Derechu romanu]].