Diferencies ente revisiones de «Compañía de Xesús»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo apostrofación
m Preferencies llingüístiques
Llinia 159:
A la fin del mandatu de Janssens s'evidencia una crisis interna, fenómenu compartíu per gran parte de la Ilesia católica de los años 60. En 1965 (Congregación Xeneral 31), asume'l viceprovincial de [[Xapón]], el [[vascu]] [[Pedro Arrupe]], en que'l so xeneralatu dar un xiru na llinia de gobiernu de la Compañía. Ponse gran énfasis nes temes de promoción de la [[xusticia social]] y [[inculturación]] del Evanxeliu. Pero los cambeos nel mundu y na Ilesia son aceleraos y empieza l'amenorgamientu nel númberu d'ingresos a los noviciaos europeos. Miles de sacerdotes católicos abandonen el ministeriu nel periodu posconciliar; la Compañía nun escapó a esti enclín, pos alredor de 8000 xesuites dexen la Orde. Arrupe ye acusáu por sectores tradicionales de ser bien permisivu; otros ver como un profeta de la nueva evanxelización. La siguiente Congregación Xeneral, celebrada diez años más tarde, sofita a Arrupe y proclama la nueva forma d'entender la misión de la SJ: «Fe y xusticia».
 
A pesar del apreciu que [[Pablo VI]] siente pola Orde, lléguen-y frecuentes quexes de los obispos por desafíos de ciertos xesuites al Maxisteriu. El mesmu papa recibió crítiques de teólogos xesuites pola so encíclica ''Humanae Vitae.'' Mientres la CG de 1975, Pablo VI prohibi explícitamente faer cambeos no referente al cuartu votu, ''impasse'' recoyíu pelos medios de comunicación. La innovación al interior de la Orde punxo en peligru la mesma naturaleza de la Compañía tal como la fundó san Ignacio, espresada nuna de les sos característiques fundamentales: el votu d'obediencia al papa. En 1981, cuando Arrupe quedó paralizáu por una [[embolia]], [[Xuan Pablo II]] actuó percima del Institutu SJ y nomó un delegáu pontificiu y un adxuntu pal gobiernu de la Orde, los padres Paolo Dezza y Giuseppe Pittau, respectivamenterespeutivamente, figures que nun tán presentes na llexislación xesuítica. La respuesta de la Compañía a esta midida estraordinaria foi exemplar, salvo delles voces crítiques (carta de [[Karl Rahner]] y otros teólogos al papa). Pero toos el observadores serios reconocieron que la transición facer nun ambiente de paz. En 1983, cuando por fin axuntóse la Congregación Xeneral 33, el llingüista neerlandés [[Peter Hans Kolvenbach]] foi escoyíu como 29.° xeneral.
 
Mientres el llargu xeneralatu de Kolvenbach (1983-2008) normalizáronse les relaciones de la Compañía de Xesús cola [[Santa See]]. El xeneral modificó ciertes estructures de gobiernu, anovó l'apostoláu educativo y sofitó la creación de nuevos centros sociales y obres dedicaos al trabayu con refuxaos y migrantes. Estes orientaciones fueron ratificaes por una nuevu Congregación Xeneral, la 34, axuntada en 1995. El númberu de xesuites siguió menguando amodo mientres los años 80 y 90, hasta asitiase en 20 000 a entamos del sieglu XXI. El principal cayente numbéricu rexistrar n'[[Europa]], en menor midida n'[[Estaos Xuníos]] y [[América Llatina]]. Sicasí, la Compañía de Xesús crez n'[[África]] (1427 xesuites en 2009) y, sobremanera, na [[India]] (4004, según el Serviciu d'Información SJ d'abril de 2009).