Diferencies ente revisiones de «Discu de vinilu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 36:
Los discos cortaos lateralmente fueron desenvueltos nos Estaos Xuníos por [[Emile Berliner]], quien llamó a esti sistema “gramófonu” estremándolo del fonógrafu de cilindru de cera de Edison y del grafófono de cilindru de cera de [[Columbia Records|Columbia]]. Los primeros discos de Berliner yeren de 13 cm (5 pulgaes) de diámetru y yeren reproducíos gracies a una máquina impulsada manualmente. Dambos, la máquina y los discos, yeren afechos pa usu como xuguetes o interés. Nos Estaos Xuníos nel añu 1894, Berliner empezó a vender discos con un valor d'entretenimientu mayor xuntu con gramófonos pa reproducilos. Los discos de Berliner teníen peor calidá de reproducción que los cilindros de cera pero'l so asociáu de fabricación, Eldridge R. Johnson, ameyorar. Al abandonar la marca de Gramófonu de Berliner por razones llegales en 1901, les compañíes de Johnson y Berliner xunir pa formar [[Victor Talking Machine Company]] que los sos productos apoderaron el mercáu per munchos años.<ref name="life">{{Cita publicación|fecha=17 de payares de 1952|títulu=First It Said 'Mary'|url=http://books.google.com/?id=sFIEAAAAMBAJ|editorial=Time Inc|páxines=87–102|publicación=[[Life (revista)|LIFE]]|apellíu=Wallace|nombre=Robert}}</ref>
 
En 1901, introduciéronse discos de 10 pulgaes siguíos, en 1903, polos de 12 pulgaes. Estos podíen reproducir por más de 3 y cuatro minuto respectivamenterespeutivamente ente que los cilindros contemporarios algamaben aprosimao dos minutos. Nun intentu de superar a la competencia, Edison introdució'l cilindru de Amberol en 1909 con un tiempu máximu de reproducción de 4 ½ minutos (a 160 RPM) que fueron siguíos polos cilindros de Amberol azul que cuntaben con una superficie de [[celuloide]], un plásticu, que yera más resistente. A pesar d'estes meyores, mientres la década de 1910, los discos ganaron la guerra de los formatos, anque Edison siguió produciendo cilindros de Amberol azul, pa una vecería cada vez menor, hasta 1929. Pa 1919 yá habíen expirado les patentes básiques pa la manufactura de los discos cortaos lateralmente abriendo les puertes a una tremera de compañíes que los produciríen. Los discos analóxicos apoderaríen el mercáu del entretenimientu en casa hasta que los discos compactos dixitales, introducíos en 1983, los remplazaran amodo.
 
== Desenvolvimientu de los discos de 78 RPM ==
Llinia 180:
La rivalidá comercial ente RCA Victor y Columbia Records llevó a la introducción del discu de 7 pulgaes y 45 RPM. Por un periodu de dos años ente 1948 y 1950, les compañíes discográfiques nun sabíen a cuál formatu afaese yá que yera inciertu cual sería'l que prevalecería polo qu'a esti periodu llámose-y la Guerra de les Velocidaes”. En 1949, Capitol y Decca adoptaron el nuevu formatu LP polo que RCA venció y llanzó el so primera LP en 1950. El formatu de 45 RPM ganó muncha popularidá polo que Columbia llanzó la so primer serie de 45 RPM en 1951. Pal añu 1954, 200 millones de discos de 45 RPM vendiérense.<ref>Soderbergh, p. 194.</ref>
 
El LP de 12 pulgaes y 33 ½ RPM volvióse'l formatu predominante nos álbumes musicales y los LPs de 10 pulgaes dexaron de fabricase. L'últimu discu de [[Columbia Records]] de cualquier cantar de [[Frank Sinatra]] que se llanzara nun LP de 10 pulgaes foi Hall of Fame, CL 2600, llanzáu'l 26 d'ochobre de 1956, que contenía seis canciones feches por [[Tony Bennett|Tony Bennet]], [[Rosemary Clooney]], [[Johnnie Ray]], Frank Sinatra, [[Doris Day]] y Frankie Lane respectivamenterespeutivamente.<ref name="ReferenceA"/> El LP de 10 pulgaes perduró nel [[Reinu Xuníu]] onde álbumes importantes como Lonnie Donegan Showcase y The Sound of Fury fueron llanzaos nesi formatu. El discu de 7 pulgaes de 45 RPM o “senciellu” caltener nel mercáu como un mediu pa discos de menor duración, esti regularmente contenía un ítem per llau. Los discos de 45 RPM emulaben el tiempu de reproducción de los de 78 RPM ente que'l LP de 12 pulgaes algamó la hora y media per llau del discu.
 
Los discos de 45 RPM tuvieron una variante conocida como [[estendéi play]] (EP) el cual algamaba de 10 a 15 minutos de reproducción per llau anque se tenía qu'atenuar (y posiblemente estruyir) el soníu p'amenorgar l'anchu del riegu. Los EPs yeren más baratos de producir y usábense en situaciones onde les vientes seríen llindaes o pa rellanzar LPs pa persones que solo teníen reproductores de 45 RPM. Los álbumes LP podíen ser mercaos 1 EP al empar, cada EP tenía 4 ítems per llau, o como conxuntu de 3 EPs con 12 ítems. Los EPs teníen un furacu nel centru más grande qu'el de los LPs lo que facilitaba'l manexu poles [[jukebox|rockolas]]. Los EPs fueron desfasaos eventualmente cola llegada de los reproductores de trés o cuatro velocidad que reemplazaron a los de 45 RPM. Una señal d'esti desfasamiento foi l'últimu llanzamientu de Frank Sinatra nesti formatu col so álbum homónimu llanzáu por Columbia Records el 7 d'avientu de 1959.<ref name="ReferenceA"/> N'Europa siguió usándose esti formatu por más tiempu y foi particularmente popular na década de los 60 con grabaciones de [[The Beatles]] y [[Serge Gainsbourg]].